Arabba Marmolada

• Nien

Zojuist 4 dgn geboekt in skigebied Arabba Marmolada (8 apr - 12 apr). Ben totaal niet bekend met het gebied; lees her en der dat het uitdagende pisten zijn, dat is prima. Wat ik mij echter afvraag, is die 1200km echt aaneengesloten of moet je soms met de skibus/auto om een ander skidorp te bereiken? Wat is leuk om te doen en wat moet ik vooral niet doen met als uitgangspunt het gebied van Arabba Marmolada rekeninghoudend met het jaargetijde.

Wie kan mij een beetje uitleggen hoe het gebied zegmaar in elkaar steekt? Overigens, wij staan op een snowboard, niet geheel onbelangrijk :-)

Heb veel zin om te gaan! Ik ga nog even speuren naar wat sites.

Groetjes

• jojo

Als je geen zomervakantie wilt zou ik annuleren als dat nog mogelijk is. Er valt denk ik niet veel meer aaneengesloten te skiën/boarden. Zijn de liften dan nog wel open?? Ik dacht dat ze sluiten op 10 april, en er is ook een kans dat ze nog eerder sluiten i.v.m. het warme weer. (moet je maar even navragen/zoeken Ik kom net uit Selva terug en het was heel erg warm. Morgen wordt het 8 graden op 2000 meter en daarna alleen nog maar warmer en in de dalen temperaturen zoals in de zomer (26 graden).. Wij konden tot ongeveer 12 uur nog goed skiën maar daarna waren de lagere pistes en de zuidhellingen alleen nog maar pap. En de laatste stukjes naar de dorpen terug was echt waterskiën. Wij stonden dus al om 8.30 uur op de piste en stopten zo rond 12.00 uur en toen was het nog niet zo warm als nu.

• jojo

Heb het even opgezocht en het volgende bericht gevonden wat betreft opening liften:

Pordoi Skilifte bis zum 25. April geöffnet:

Seggiovia Lezuo, Saletei e Vauz - Pordoi (Fodom)

Die andere Anlage werden am 10. April abschließen.

• Nien

Jojo, bedankt hoor voor je bericht. Ik schrik ervan, de webcambeelden (oa die op 1600m) doen vermoeden dat er nog geskied kon worden. Ik ga echt niet zeggen dat ik er vanuit ging dat het droge sneeuw zou zijn op deze hoogte, maar ik verwachtte wel dat er nog redelijk geskied kon worden boven de 2300m en dan met name in de ochtend en vroege middag. Dat van de liften wist ik echt niet (wat voel ik me een sukkel).

• skiester

Ach dat worden de wandelschoenen mee… ook al is het niet zo leuk als skien, een dagje wandelen in de bergen is ook leuk en zeker naar al die leuke en lekkere eettentjes. Ik hoop alleen voor je dat die dan wel open blijven.

• Jojo

Het hele super dolomiti skigebied sluit op 10 april. De restaurantjes op de piste sluiten dan ook, want er komen dan geen toeristen meer. Er zijn dan ook geen wandelaars en ook weinig andere toeristen want het is dan normaal gesproken allemaal natte bagger als er geen vorstperiode meer komt. Wij zijn er een keer geweest op doorreis in de periode net na het sluiten van het skigebied. Heel troosteloos vonden wij het. En wandelen door de natte smeltende blubber was echt geen pretje. Ook veel hotels waren al gesloten. Het is ook in de dorpen dan echt uitgestorven. Gezien de weerberichten voor de komende week zou ik echt annuleren, het is zonde van je geld om daarvoor 2 x 1000 km te gaan rijden. Of je moet genoegen nemen om lekker een aantal dagen in het zonnetje te gaan zitten en dan maar hopen dat je niet de pech hebt dat het bewolkt is of regent. Ik zou het risico in ieder geval niet nemen.

• Richard I

(Afgezien van het feit dat het gebied kennelijk op 10 april sluit)

Die 1.200 kilometer is niet aaneengesloten. Dit is het complete, zeer uitgestrekte gebied dat valt onder de werking van de dolomitisuperski pas. Daar zitten ook veel kleinere, verder afgelegen gebieden bij.

Het totale aaneengesloten gebied rond de Sella Ronda, waar Arabba toe behoort, is ongeveer 500 kilometer. Je hebt hiervoor geen bus of auto nodig. Ruim voldoende voor meerdere weken wintersport, die andere 700 kilometer mis je echt niet. Maar dan moeten de liften wel draaien :(

• skiester

dan moet nien maar hopen dat ze ook kan annuleren…

• nien

Pfoe, heb kunnen cancellen hoor, gelukkig maar. Nu dan de volgende keuze (jawel, we gaan door), Hintertux of de Stubaier Gletscher…? Ik schrok bij beiden van de hoeveelheid sleepliften! Jeetje, daar ben ik nou geen voorstander van op mn snowboard….maar goed, ik moet het de pret niet laten drukken. Ik heb Solden niet opgenomen in mn keuze omdat ik daar begin dit jaar en vorig jaar geweest ben, wil even ergens anders kijken. Ik vind het best moeilijk om zo vanachter je PC een beslissing te maken, je wilt immers de beste sneeuw gezien de tijd van het jaar. Het liefste ga ik naar La Plagne maar daar gaat het echt hardhollend achteruit, op de webcams zie je al gele pisten op de noordhellingen, dus mn gevoel zegt daar niet naartoe te gaan, het gletschergebied vind ik ook niet “je van 't het” in La Plagne.

De Pitztaler Gletscher ken ik niet, daarover ga ik nu even wat info opzoeken. Heb al gezien op het forum dat het aantal km's van de Stubaier niet klopt en dat de Hintertux een prima gebied is, nu even kijken wat de pitztaler te bieden heeft.

• skiester

waarom ga je niet gewoon naar zermatt?