Vrijdag 8 april ga ik nog voor een paar dgn snowboarden. De condities gaan hard achteruit dus ik zoek een gebied met genoeg hoogte. De bedoeling was Champagny La Plagne (omdat het bekend is en je weet wat je krijgt, ook qua dorp en acco). Familie is net terug van een superweek maar de sneeuw gaat hardhollend achteruit, ook op de 2000m. Nu heb je daar met een snowboard iets minder last van (slush en papsneeuw bedoel ik). Nu zit ik de dubben om naar Italie af te reizen i.p.v. La Plagne. Niet dat ik verwacht dat het daar heel veel beter zal zijn maar wel wat beter, het is natuurlijk ook nog afwachten wat de komende anderhalve week qua weer gaat brengen, aanhoudende warmte zal het sneeuwdek nergens goed doen.
Maar goed, de Dolomieten dus. Ik ben op zoek naar een rustig dorpje zonder apres ski, ski- in en out is niet nodig dus ik hoef niet op hoogte te slapen, ik wil best elke dag op en neer met een gondel. Ik hoef dus niet in een wintersportdorp als zodanig te zitten (zoals bijv. Val Thorens). Het liefst in een dorpje zoals Champagny, gewoon lopend naar de gondel. Maar een klein stukje met de auto rijden is ook geen probleem. We willen zelf koken dus geen hotel.
Ik hoop dat ik wat pointers kan krijgen. Voor mn gevoel denk ik dat ik met skigebied Arabba wel goed zit, maar in welk dorpje in de buurt kan ik dan slapen?
Grtjs Nien