Beste allemaal,
Uiteraard: een skischoen moet je passen!! maar omdat winkels soms niet alle merken verkopen en je natuurlijk het liefste met een paar nieuwe schoenen de deur uit zien lopen wil ik met het oog op komend jaar toch alvast wat advies!
Afgelopen wintersport in oostenrijk merkte ik dat mijn schoenen toch eigenlijk te groot zijn (geworden). Deze head schoenen zijn me op zich goed bevallen maar het voor sommigen bekende probleem steekt wel steeds de kop op: als ik mijn hiel/hak lekker strak in de schoen wil hebben krijg ik ontzettende kramp in mijn kuiten en uiteindelijk tintelende voeten.
Dus in Oostenrijk (Solden) bij de plaatselijke winkels al wat rondgekeken maar einde seizoen is er niet zoveel meer te vinden. Heb onder andere Dalbello's gepast (ook de lijn voor het komende jaar al) en die zaten om de kuiten echt super…maar de voorvoet zat te ruim. Ook nog een atomic hawx (met verruimbare achterkant) geprobeerd maar deze bleef eigenlijk voelen als een matig compromis tussen wat ik nu met de head schoenen heb en de dalbello…
Komende herfst wil ik dus weer eens rond gaan kijken bij de bekende gerenommeerde zaken maar is altijd fijn om met wat meer voorkennis het traject in te gaan zodat ik ook kan zoeken op winkels die een potentieel geschikt merk verkopen…
Dus mijn vraag: wie heeft er advies t.a.v. merken en of type skischoene die aan mijn vraag (gemiddelde skieer van gemiddeld gewicht met een smalle voorvoet en hiel maar brede kuiten) zouden kunnen voldoen?