terug uit Val Thorens

• atomic

Afgelopen zondag zijn we vanuit Val Thorens terug gekomen.

Het lijkt wel of we vorige week een samenvatting hebben gehad van alle weersoorten en sneeuwcondities die je tijdens een wintersportvakantie kan tegenkomen.

Met uitzondering van extreme kou hebben we alles gehad:

harde storm, mist, sneeuw, ijsregen, zon en bewolking.

De conditie van de sneeuw is op de lagere pistes in de loop van de week veranderd van

keihard ijs (door storm) in pap (door vochtige lucht / te hoge temperatuur) en dan weer terug naar prachtige verse poeder (door sneeuwval).

We wisten van te voren al dat het weer niet zo goed zou zijn maar dit extreme weer hebben we in maart nog nooit meegemaakt. Omdat we in januari al een schitterende week hadden gehad, hebben we met het slechte weer minder geskied dan dat we normaal zouden doen.

Op zaterdag en zondag waren de meeste liften gesloten door de harde storm.

Maandag was een goede dag

Dinsdag waren weer veel liften gesloten door de storm

Op woensdag en donderdag heeft het gesneeuwd en was het zicht vaak niet best.

Vrijdag was een superdag . Veel zon en verse sneeuw op de pistes.

Zaterdag heeft het grotendeels weer gesneeuwd.

Ik zal later nog een kort verslag met wat foto’s plaatsen.

• Snowy

Ik zie het al: in VT was het weer ongeveer hetzelfde als in Alpe d'Huez en omgeving…

Daar zat ik vorige week, maar doordat het bij ons iets lager ligt, heb ik ook nog regen gehad. :(

Ook voor mij geldt dat er nog een verslag zal volgen, maar dat zal net als voorgaande jaren zeker niet kort zijn. En uiteraard met een stapeltje foto's erbij! :D

• atomic

Snowy Schreef:

——————————————————-

> Ik zie het al: in VT was het weer ongeveer

> hetzelfde als in Alpe d'Huez en omgeving…

> Daar zat ik vorige week, maar doordat het bij ons

> iets lager ligt, heb ik ook nog regen gehad. :(

>

Volgens mij lag de grens tussen sneeuw en regen afgelopen zaterdag rond de 2000 meter. In VT heeft het toch behoorlijk gesneeuwd maar toen we zaterdagavond met de bus naar huis reden was de berm voorbij Les Menuires gewoon groen. Voorbij Saint-Martin was alles groen. Daar had het dus geregend.

Op zaterdag kon je in de ski-lift het verschil al merken. Toen we in de lager gelegen Moutiere-lift stapten hadden we hele natte sneeuw en naarmate we hoger kwamen werd het steeds meer ‘echte’ sneeuw.

Ik vind het altijd een mooi gezicht als er kleine sneeuwkristallen op mijn jas te zien zijn. Je ziet dan van die hele kleine witte sterretjes op mijn zwarte jas.

• kootje

Hier in Arc was het niet veel anders. Maar maandag en vrijdag maakte de hele week goed voor de skiënde logé's.

• atomic

Vooral vrijdag was een superdag.

We stonden om 09.15 uur bij de lift. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk afdalingen te maken. Tussen de middag hebben we maar eventjes in de zon gezeten en toen weer snel door. Mijn vriendin is omstreeks 16.00 uur gestopt maar ik ben doorgegaan tot de liften en pistes dicht gingen. Om 17.15 uur was ik bij het appartement terug. Toen ik eenmaal zat voelde ik mijn benen wel.