Over Oh Oh Tirol en ogenschijnlijk uitgestorven prikbord-sitcoms

• Oscar

Hoi prikkers,

waar zijn ze gebleven, die altijd vrolijke prikbord-sitcoms?

Stapels berichten over Snowmagazine, TMF Winterbase, skiën in Turkije en wat al niet meer.

Verhalen over dametje Fleur en dametje Ellemieke in de sauna, gelardeerd met beelden over koeien kijken in Samnaun.

Of die winterbeesten die bij de prins van Oranje in Les Deux Alpes pizza gaan eten, die ze in hun dronken bui vergeten waren te ontdooien.

Overlevingsstrategieën uit te voeren bij de 5 uur durende bustransfer van Erzurum naar de dichtstbijzijnde luchthaven.

Spectaculaire nachtclub escapades in Istanbul ter overbrugging van 5 uur wachttijd op die hopeloos verouderde maar o zo goedkope kist van die welbekende Turkije-stuntvlieger.

Nu is er Oh Oh Tirol, maar hoegenaamd geen discussies hierover op dit prikbord.

Ik dacht dat dat programma zo fout was, dat het vanzelf weer leuk werd om naar te kijken…

Maar kennelijk ben ik niet de enige die zijn TV de deur uit heeft gedaan…:)

Of is het werkelijk zo dat je dat liedje van Harry Klorkestein nu wel verantwoord kunt afmaken?

Oh Oh Tirol, mooie streek, maar nu een puinhoop

acute buikloop, als ik die Hagenezen mot zien

groeten,

Oscar.

• Marinus

Oh oh Tirol? Nieuwe song von “der Anton”?

• joostdej

Oscar is back!!! ;-)

Heb ik wat gemist of heb je nog geen verslag geschreven?

• Oscar

Marinus Schreef:

> Oh oh Tirol? Nieuwe song von “der Anton”?

In mijn refreintje zijn twee regels weggevallen. Het moet zijn:

Oh oh Tirol, mooie streek, maar nu een puinhoop

het Zillertal, de Wilder Kaiser en de Inn

Oh oh Tirol, ik denk dat ik maar wer naar huis loop

acute buikloop, als ik die Hagenezen mot zien

Er is trouwens een echte “themasong” van Oh Oh Tirol. Die heet “Laat je likken”.

Doe dit dus niet na als je daar boven op de Ötztaler Wildspitze (3774 m) staat, want dan zit je tong gegarandeerd vastgevroren.

En vanzelfsprekend is er ook een CD bij gecompileerd. Een dubbel-CD zelfs. Dit is hem.

Zelfs de zeer gerespecteerde DJ Tiësto heeft aan deze CD medewerking verleend, want toch wel moet duiden op alweer een muzikaal hoogtepunt uit de lage landen.

Ik weet niet of jullie het ook hebben maar bij het lezen van de tracklisting heb ik zoiets van “waren die nummers ooit eerder door andere artiesten uitgebracht?”

(waarbij maar weinig mensen weten dat 1. Duck Sauce “Barbra Streisand” geen cover van Boney M is want zij hebben het ook gejat, dit is het origineel, en 2. Duck Sauce niet de eerste was die Boney M sampelde, Diss-Cuss deed dat al 17 jaar eerder)

groeten, Oscar.

• Helga

Misschien zijn de onderwerpen dit seizoen al wel uitgeput? of is iedereen druk druk druk…… (geen excuus overigens :))