Kopen onderhoudsproducten voor ski's

• Alex

Dag allemaal,

Mijn dochter van 7 is aardig fanatiek aan het skien en mag vanaf volgend seizoen een licentie aanvragen. Dan zal ze ook wat meer wedstrijden gaan skien.

Ik wil dan zelf haar ski's gaan waxen en slijpen. Heeft er iemand nog goede (internet)adresjes en tips voor de juiste producten hiervoor?

Alvast bedankt!

Alex

• ronaldski

Ik kreeg pas een nieuwsbrief van de Nederlandse Skivereniging waarin werd gemeld dat leden 10% korting krijgen bij een webwinkel voor ski- en snowboardonderhoudsmiddelen. Ik weet niet welke webwinkel dat is en ook niet of het een aantrekkelijk aanbod is. Maar je kan altijd even kijken.

Verder heeft MK-Skiservice in Bilthoven heel veel onderhoudsmiddelen.

• Alex

Bedankt voor de tip, zit nu bij ski-wax te kijken. Daar hebben ze allemaal Toko spullen.

Is er nog verschil tussen Toko en Holmenkol?

• Piet

Denk dat het verschil tussen Toko en Holmenkol zo'n beetje 0.2s zal zijn op indoorsneeuw. Trouwens, waarom skieën? Bij tennis of golf zit het grotere prijzengeld ;)

• Alex

Tsja, helaas vindt ze dit het leukst. Geldstroom gaat voorlopig de andere kant op……….:(

• SPAM

MK heeft af en toe workshops. Volgens mijn info een echte aanrader. Ze hebbenn erg veel ervaring. Verder zijn er erg veel goede internet shops waar je spullen kunt kopen. Online is vaak veel goedkoper. Als basis kun je denken aan wax strijkijzer, kantenslijpapparaat, schraapstaal, borstels en wax. Voor verdergaande reparaties is er ook veel te koop maar zo lang je dochter in nde koelkast zit is dat niet echt van belang.

Moraal van dit verhaal kennis is 1 materiaal is 2. En ja als je goed zelf kunt prepareren is dat beter dan door een gemiddelde shop. MK is hier een uitzondering op omdat ze ervaring hebben met racepreparatie.

Dit is trouwens een goed en betrouwbaar adres: http://www.telemark-pyrenees.com/en/

• Marinus

Waarom dat treurige gezicht? ben altijd blij als ik geld aan skiën uit kan geven (:P)

• SPAM

Marinus het is voor zijn dochter.

Of vindt jij het ook fijn om geld uit te geven voor andermans wintersport?

In dat geval is mijn rekeningnummer ….. (:P) IK wil je met plezier een goed gevoel geven hoor

• Marinus

Grin, jij begrijpt heeel goed wat ik bedoel ;)

• Alex

Als ik zie hoeveel plezier ze ervan heeft, dan komt er ook wel een :) voor in de plaats.