Kunnen jullie aangeven hoe het nu écht met de kwaliteit van de sneeuw is?
Overal kom ik wel berichten tegen die elkaar nogal tegenspreken
Ik wil graag nog een weekje weg eind maart, maar waar naar toe??????
Help me………!!!
Ach, de skigebieden met de beroemde seizoensafsluiters zijn eind maart altijd nog wel goed te doen, kijk bijv. maar eens naar de afsluitweken van Ischgl (Top of the Mountain concert), Solden (theaterspektakel Hannibal), Val Thorens (Dutchweek), Laax (Snowfest), Zermatt (Zermatt Unplugged), Verbier (Xtreme Verbier), Tignes (Family Jam), etc.
In het laatste wintersportmagazine van de NskiV stond toevallig net een heel artikel over deze gebieden waar je laat in het seizoen nog heen kunt (en dan bedoelen ze met “laat” dus eind april/begin mei, dus dan kan eind maart altijd).
Beetje overdreven om op 8 maart onder de nick “desperaat” de wanhopige vraag te plaatsen waar eind maart nog mooie sneeuw te vinden is.
In de gebieden die Janneke noemde is tegen die tijd vrijwel zeker nog heel goed te skiën.
Nòg beter is het nog een dag of tien af te wachten hoe het Alpenweer verloopt. Alle kans dat er voor het einde van de maand nog ergens een dik pak valt. En dan kun je voor de beste sneeuw kiezen
Net zaterdag teruggekomen uit Les Menuires. Goede sneeuw vooral op de hoog gelegen pistes, maar ook op de lager gelegen pistes in de andere valleien, Méribel, Courchevel was het nog prima skien. Het heeft de zondag na aankomst nog een hele dag gesneeuwd.
Maar wat extra sneeuw kan natuurlijk geen kwaad. En maar hopen dat de temperaturen nog laag blijven.
Nog geen idee hoe het boven is, maar de afgang naast het appartementengebouw (Les Arcs Chantel) is pet. De pistes worden zover het mogelijk is goed onderhouden, maar laag is het echt papperig. Ik kan het echt niet mooier maken dan het is. Morgen ga ik boven kijken. Er verblijft hier op het moment iemand die veelvuldig in Oostenrijk is geweest en vondt de sneeuw op 1800 daar waar de liften beginnen nog goed te doen. Het is waarschijnlijk ook maar wat je gewend bent.
Naar mijn idee lopen we ruim 4 weken voor op de sneeuwcondities.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?