Ik heb geprobeerd om een Login te maken by Tinypic, maar om de een of andere reden lukt dat niet. Ga dus ook eens bij Picasa kijken.
Voor de mensen die Hafjell nog niet zo goed kennen bij dezse even een pistekaartje:
De tweede dag (dinsdag) stonden we op met prachtig weer. Het beloofde dus een mooie skidag te worden.
Toen we bij de liften kwamen bleek dat de stoeltjeslift nog niet in gebruik was. Iedereen moest dus met de gondel naar boven en dat betekende dus wachten.
Ik weet dat het in de Alpen heel gewoon is maar wij vinden 5 minuten wachten best wel lang. Maar het was dan ook de enige wachttijd gedurende de hele dag.
Bovenaan de gondel hebben ze in Hafjell een´Familieparken´ aangelegd. Dat betekent dat ze met allerlei kleine obstakels een kinderparkje ingericht hebben waar kinderen alvast kunnen wenne aan het grotere schansenwerk.
Ook mijn dochter moesten natuurlijk even hun kunsten vertonen en bij de één ging het wat beter dan bij de ander.
https://lh6.googleusercontent.com/_SBRoeuSBZGs/TXaBrhSlcyI/AAAAAAAABss/y1cQ-rz0Sho/s512/CIMG0466.JPG
Daarna gingen we via een mooie brede groene piste naar 2 stoeltjesliften die ons naar het hoogste punt van Hafjell zouden brengen. Vanuit de lift was het uitzicht al mooi maar boven was het helemaal prachtig. Je moet er natuurlijk wel van houden want het is echt anders dan in de Alpen. Wij vinden het echter fantastisch.
Je ziet trouwens ook langlaufers in de stoeltjesliften en sleepliften. Vanaf de 3 hoogste punten starten nl. ook de 300 km. aan langlaufloipes!!!
Hoewel er ook wel smallere paden zijn zijn de meeste pistes lekker breed en liggen ze tussen de bomen.
Het grootste gedeelte van de dag hebben we met zijn vieren geskied maar ´s middags wilde mijn oudste dochter toch wel iets anders. Nadat ze met mijn vrouw de rode pistes ontdekt had moest ik eraan geloven want ze wilde ook graag de zwarte nog ontdekken.
Al snel bleek dat dat geen probleem was want hoewel ze soms wel steil waren zijn ze ook lekker breed. We hebben wel wat skiers gezien die problemen hadden en dat vond mijn dochter (8 jaar dus….) wel leuk.
2 dagen geleden heb ik nog de hoop uitgesproken dat ik pas over 2 jaar achter haar aan ga skien maar ik ben bang dat dat te optimistisch was. Mijn vrouw gaf aan dat mijn dochter op rood het voortouw had genomen en het zou mij niet verbazen als dat volgend jaar voor mij op zwart gaat gelden.
wordt vervolgd
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?