Hoi,
Bij deze het eerste gedeelte van mijn verslag over Hafjell.
Ik ga proberen om er foto's bij te plaatsen maar dat gaat elk jaar verkeerd.
Als dat dit keer weer het geval is zet ik hier gewoon de link naar Picasa.
Ik kan dit verslag alvast beginnen omdat ik zojuist in ons huisje een los kabeltje gevonden heb en dat blijkt internet te zijn.
We zijn zaterdagochtend om 5.00 uur vertrokken en de reis is goedverlopen.
De boottocht van Kiel naar Oslo was ook OK. Dat voegt voor ons echt iets toe aan de vakantie.
We hebben gezwommen. Het was een zwembad met een stroomverssnelling, 2 wirlpools, een sauna en 2 glijbanen.
Daarna hebben we het grand buffet gedaan. Mijn oudste docrhter (8 jaar) heeft er wel aardig wat van gegeten maar aan de jongste (6 jaar) was het niet besteed.
's avonds zijn we naar een show geweest. Die begon om 21.00 uur en duurde 3 kwartier.
Dat vonden ze allebei fantastisch.
Ook het feit dat we tussen de ijsschotsen voeren was een aparte ervaring.
Vandaag hebben we onze eerste skidag gehad we zijn aangenaam verrast. De jongste gaat netjes de blauwe piste af maar soms vergeet ze even bochten te maken.
Ze is 1 keer flink gevallen maar een twix deed wonderen.
Mijn oudste dochter skiet vanaf nu echt parallel. Het ziet er ook opeens heel erg goed uit.
We kunnen zien dat de indoorlessen op de rollenbaan zin hebben gehad.
De weersverwachting belooft dat het de hele week blijft zoals vandaag, bewolkt met zo nu en dan een zonnetje. Alleen woens/donderdag wordt er mogelijk wat sneeuw verwacht.
De echte skifoto's zullen later volgen want vandaag hadden we het fototoestel nog even ‘thuis’ gelaten.
Wel één vanaf benden.
Mijn indruk is dat Hafjell echt een gebied is voor gezinnen. Het is overzichtelijk en vanaf elk punt in het gebied kun je zonder lift weer helemaal naar beneden.
Wij zijn vandaag bedonnen op het oefenweitje omdat onze jongste dochter eerst moest leren hoe ze om moest gaan met een pannekoeken-liftje.
Dat ging al gelijk goed dus we zijn gelijk met de gondel naar boven gegaan.
Het viel op dat er eigenlijk nergens wachtrijen bij de liften stonden.
We hebben de hele dag groen en blauw met elkaar afgewisseld. Groen is in Noorwegen ‘licht-blauw’ en blauw zit tussen ‘alpen-blauw’ en ‘Alpen-rood’ in.
Aan het eind van de dag ben ik met mijn oudste dochter nog even helemaal naar boven geweest en hebben we een rode piste gepakt.
Ook daar ging ze in een aardig tempo mooi prallel van af.
Ik geef papa nog een jaar of 2 en dan mag zij voorop en probeer ik te volgen.
Morgen komt er weer een mooie dag en dan zal ik wat skifoto's plaatsen.