Goede lengte ski's?

• Marcel de Skier

Er staan nog een paar leuke Atomic SX10-B5 op marktplaats

Voor 150.- euro een fantastische ski.

Ik denk dat deze ski zeer geschikt is voor jouw lengte en gewicht.

Echt lekker racen op de piste met zeer veel rebound en lekker stijf.

http://sport.marktplaats.nl/skien-en-langlaufen/427057413-atomic-sx10-b5-ski-s.html?return=eJwtjMsKgzAQRf9F0GUe2lWCFP2TYFIMJmbIjFRa%2Bu8daVf33HuGcUabdzTKotG33jQYXF1WuxKBkXIrEHaRXd0IknOEYk%2FydyJghfuZRt15HKm0w6TbYfaRgTMR5ysCIz48%2Fi1cq2LILKb9yKHGhev25IqnvlTB60XfARyjauznC251Mlo%3D&df=1&fta=eNotj0tuwzAMRO%2BiRdaU9afgK%2FQKhhzaqVE7ESInMRrk7hWF7h5myBlMQofvgh7F474Oz7QWEQtai%2BJYe3mi0u83lJEWjOuOv0uOZaZSlbwjxC3j9bFN9%2BUcf15YDgnxVhbsTjk%2FeuAkjSKnyyTiUn8KKhQLtQrpa6cMgTQ4OCqctdUzQzBp9gzUkZmaBalrSvDKOgbjvFEMSk3A736cVdIMYRwl5zhtJRhWtLYtx9HkfWBI0hjXbszZjRWstkBcYcZRpY4hEFlOltI4shWgswDV8qSCnuc2ou7ZbzlRGdbpetm%2FeSdUI6DY0jHw9LqW2vYORXqJ%2BPWPTxETAr4%2Fnz8G8XCY&fta_ind=11&fs=1

• Marinus

Hoe weet je dat deze ski's geschikt zijn voor Marvin? Er staat geen lengte bij.

SX10 is overigens wel een prima on-piste ski. Beetje smal, los spul en slush lukt er niet zo best mee. Was voor mij de reden om de SX9 in te ruilen voor mijn huidige ski's

• Marvin

Als je een wat stevige gevorderde piste skiër bent, moet je dan brede of juist smalle carve ski's hebben?!

• SPAM

Maakt niet uit. Breder neem je als je wat veelzijdiger wil zijn. 80 tot 90 mmbreed onder de voet merk je als goede skieer niet eens maar is een verademing als je eens verspoorde sneeuw, slush of wellicht een stukje verse sneeuw tegenkomt. Met 64 mm brede racelatjes ben je dan al gauw hard aan het werk. Kijk naar de radius en je kunt wel een goede schatting maken over wat voor soort ski je hebt. Blijft de radius onder of dicht bij de 20 meter dan is het vaak een nog erg breed inzetbare ski die weinig aan wendbaarheid inboet. Staat er een radius van 40 meter dan weet je dat die ski het liefst in 1 rechte streep van top naar dal wil.

• Marinus

Niets veel aan toe te voegen. Brede ski boet iets meer in op grip bij ijzige pistes, verder is het een verademing aan het eind van een dag. Brede ski is wat zwaarder, merk ik tijdens het skiën niet veel van, maar als ik de ski's van mijn vrouw weer eens in handen heb des te meer :D

• joostdej

Zelfde ervaring hier, ben van SX10 overgestapt op Elan Magfire. Ben 182 en ski 176. Wil nooit meer anders, hooguit een keer nog een stukje sportiever (lees stijver).

• skiester

hier ook: sx-b5 vond ik niks. salomon xwing (80mm geloof ik) een verademing. rij nu 92mm en dat is mn standaard ski. Ook ok op ijs.

plus: bij 2de hands atomic heb je de kans op een ski zonder spanning als ie een paar jaar oud is. (schuim ipv hout kern).