Voor ons geen SkiThalys meer!

• JW

Hèhè, eindelijk wat steun voor het eenzame One-Stop Travel Team ! Het was ook wel erg zielig, met z'n allen tegen dat ene team..

Enorm veel geld betalen voor zo'n luxe reis, en dan zo gigantisch belazerd worden !

En dan ook nog een supertrage WiFi-verbinding !

Inderdaad ronduit zielig dat al die zeikers daar veel geld voor betalen, en vrolijk dan genoegen nemen met minder. Vooral dat laatste zou echt verboden moeten worden !!

• sylv

En doe zeker dan ook je beklag bij de Thalys ( Ns hispeed) en als dat niet lukt?

ik zou zeggen: schakel de welbekende hulptroepen in! je weet wel van die tas?

• sylv

Robert Schreef:

——————————————————-

> JW Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wel es vaker trein gereisd, Robert ?

> > Want ik snap je probleem niet echt.

> > Tsja, op een reis kan soms iets misgaan, met

> auto,

> > trein, vliegtuig en op de fiets.

> >

> > Hoe vaak is jou dit overkomen ? Heel vaak, zo

> te

> > horen.

> > Dan had je pech. Bij mij ging het vrijwel

> altijd

> > goed, en die keren dat er wat misging ben ik

> ook

> > thuis gekomen.

> >

> > Je mooie rolkoffer beschadigd doordat je

> trappen

> > op en af moest. Zoiets lees je wel es, ja.

> > Hoger tillen ? De lift gebruiken ? Voor elke

> > oplossing is er een probleem, of zoiets.

> >

> > Hte hele verhaal komt een beetje overdreven bij

> > mij over ::o

>

> Haha, JW,

>

> Wat een cynische reactie! Jammer hoor…

> Ehm.. wij hebben wel eens vaker gereisd (zie onze

> website).

> Voor wat je betaalt voor de SkiThalys mag en moet

> je meer verwachten, sorry…

> Als jij met minder genoegen neemt, be my guest!

>

> FYI, er was geen lift/roltrap beschikbaar, anders

> hadden we die zeker genomen.

> Uit alles spreekt een minachting voor de reiziger

> waarmee ik geen genoegen wens te nemen en waar ik

> graag anderen voor wil waarschuwen..

> Dat jij je standaard lager wenst te leggen, is

> geheel een beslissing die aan jouw kant ligt.

rotterdam heeft zeker een lift op peron, wel even zoeken en niets aantrekken van bordjes , alleen onderbegeleiding van Ns medewerker, scheelt het ernorm veel sjouw werk..

• Johan

Jan = Robert?

• p64l4

@ Robert:

Ben jij zo'n typetje van: “Ik wil (voor de buitenwereld) een luxe leven, maar ik kan het eigenlijk niet betalen”

Dus ga je dan maar een reis boeken, met allerlei onbenullige extra's waar je de hoofdprijs voor moet betalen….:S

Doet het dan goed: boek je eigen privejet met alle denkbare luxe en aansluitend vervoer van deur tot deur OF blaas wat minder hoog van de toren en pas je verwachtingen naar een reeel niveau aan….

• Janneke

Ach Jan (of Robert?), goed lezen is ook een kunst. Over die internetverbinding staat toch echt: onder voorbehoud van beschikbaarheid van de service op grond van technische omstandigheden op de reisdag. En verder dat die service verleend wordt door 21Net en geactiveerd door Nokia Siemens Networks en Telenet, niet door de Thalys zelf.

Thuis kan het ook wel eens gebeuren dat je internetverbinding er uit ligt of zeer traag is… get real!

En er staat ook niks in het verhaal over overstappen.

Verder is Robert zelf ook niet erg duidelijk en consequent in zijn verhaal. Eerst lees ik “urenlange vertraging” en even verderop nog maar “een half uur vertraging”. Wat is het nou?

En eerst “niet verder dan Roosendaal” en dan “in Rotterdam aan”. Was het nou Roosendaal of Rotterdam, en met of zonder overstap.

Een half uur vertraging op zo'n reis is echt peanuts. En dan die opmerking “alsof het de gewoonste zaak van de wereld was”. Nou, bij de spoorwegen NS of luchthave Schiphol wel, haha.

Trage internetverbinding, een half uurtje vertraging vanwege onderhoud, zeulen met koffers… allemaal zaken die niet eens de schuld zijn van de Thalys zelf.

Weet je wat de gewoonste zaak van de wereld is? Dat als je gaat reizen, dat je weet dat er van alles mis kan gaan. Zoals een trage internetverbinding, vertraging, sjouwen met bagage, etc. etc.

• skiester

Jan is volgens mij geen Robert… Maar wel duidelijk is dat ie op school niet erg heeft opgelet.

• Jan

Hallo Skiester,

In wat voor opzicht heb ik niet op zitten letten op school.

Mijn standpunt is en blijft dat er een soort van wanprestatie wordt geleverd en 95% van de respondanten vinden dit maar heel gewoon of zelfs wel mee vallen.

Voor mij dus geen openbaar vervoer (bus, metro, trein en metro) want zoals iedereen hiervoor al meldt, er is altijd wel wat.

Geef mij maar mijn eigen omgeving en dan bedoel ik mijn eigen autootje, van deur tot deur met een lekker muziekje en als je het een beetje goed pland ook nog zonder file.

En trouwens ik ben zeker geen Robert, maar of ik Jan ben blijft voor jullie een vraag en voor mij een weet.

Groeten Jan ???????

• Jan

Dat jullie zeikerds genoegen nemen met minder vind ik ronduit zielig, je betaalt er toch voor.

Zo beter ???

Was al laat en misschien wat te snel geschreven, maar ja er staan wel meer onjuistheden hier en daar.

Jan

• atomic

hallo Jan,

Jouw standpunt is dat er een soort van wanprestatie wordt geleverd. Maar ik ben benieuwd wat in alle redelijkheid dan de wanprestatie is:

Een half uur vertraging op een traject van 1100 km ?

Dat er op het provinciale Alpenstationnetje van Moutiers geen lift is ?

Dat er in de bouwput van Rotterdam Centraal geen lift is ?

Je kan vinden dat een ticket voor de Thalys duur is. Dat vind ik namelijk ook.

Je kan ontevreden zijn als je een aanzienlijke vertraging hebt. Bijvoorbeeld meer dan 1,5 uur.

(Maar dan biedt de Thalys een hele nette compensatie-regeling)

Dus wat is in het verhaal van Robert de wanprestatie van de Thalys ?