Voor ons geen SkiThalys meer!

• Rob G

Tja,

- met de auto sta je soms uren te kleumen in de file, maar dat laten we geladen over ons heen komen

- met de bus is het vaak niet anders, moet je soms ook een paar keer overstappen maar dat hoort er bij

- met het vliegtuig kom je vaak ook met vertraging of op een ander veld aan, maar dat vinden we spannend

- met de int. trein loop je regelmatig vertraging op of moet je, ongepland, een keer extra overstappen …. en dan is de wereld te klein ….

Wij reizen al enige jaren met volle tevredenheid met de trein over dit soort afstanden en inderdaad gaat er wel eens iets mis. Ach, hoort erbij.

Maar als je even later lekker comfortabel onder het genot van een biertje met 300 kmh langs die file op de Autobahn rijdt, heb ik moeite om mijn leedvermaak-glimlach te onderdrukken en ben ik eea snel vergeten.

De omloop van de Ski-Thalys is krap, zeer krap zelfs. Dat ding maakt in 18 uur tijd een omloop van ca 2400 km er daar zit niet veel ruimte in.

En vertragingen zijn niet altijd de schuld van de spoorweg mij, veel vertragingen worden door de reizigers zelf veroorzaakt ……

En als je zelfs in de trein naar de wintersport niet zonder wifi kunt, adviseer ik je om eens met een psycholoog te gaan praten.

• kootje

En als je zelfs in de trein naar de wintersport niet zonder wifi kunt, adviseer ik je om eens met een psycholoog te gaan praten.

>:D<

Goed advies.(tu)

• sylv

Rob G Schreef:

——————————————————-

> En als je zelfs in de trein naar de wintersport

> niet zonder wifi kunt, adviseer ik je om eens met

> een psycholoog te gaan praten.

Misschien kunnen ze niet een dagje zonder deze site…..(:P) en als je dan zonder internet komt te zitten, tja…..

• sylv

JW Schreef:

——————————————————-

>

>

> Eigenlijk is zo'n hele skivakantie maar niks ;)

vind ik ook het zou verboden moeten worden….. en het bespaard je een hoop ellende X((:D

syl

- zit nu te popelen om volgend jaar te gaan(:D

• Janneke

Jammer dat ik niet eerder online was, lees dit nu pas, haha, wat een verhaal. Ben het volkomen eens met de reacties van de andere prikkers hier, dus zal op de vertraging en de beschadigde koffers maar verder niet ingaan.

Waar trouwens bijna niemand op reageert is jouw alternatief: de nachttrein of de bus.

Alsof je daar geen vertraging mee kunt krijgen (een vriendin van me heeft er vorig jaar met de pendelbus 28 (!) uur over gedaan om in Königsleiten te komen), en niet met stations te maken hebt waar je je koffers trap op en af moet sjouwen?

Of je bent enorm verwend, of je verwachtinspatroon klopt gewoon niet met de werkelijkheid, of je hebt lang niet zo veel reiservaring als je doet voorkomen. Ergens klopt er hier iets niet.

Mijn advies: calculeer vooraf minimaal 1 uur vertraging in, dan valt het reuze mee als de vertraging korter is. En zorg dat je absoluut niet meer dan 20 kg bagage meeneemt zodat je je koffer tenminste nog de trap op en af kunt sjouwen.

• sylv

Met elk vervoersmiddel kan je vertraging op lopen..

Daarom benoemde ik Azie ook even! Daar leer je echt dat je niet 2 uur met een busreis bezig bent, zoals gepland, maar dit zeker wel het drie dubbele kan zijn. Zo kan het ineens zijn dat je denkt dat je in de loop van de ochtend ergens aangaat komen, maar ineens pas ergens 's avonds. Je leert dan snel af om je daar druk over te maken en dat het daar heel normaal is…

poeh 20 kilo aan bagage dat is best veel? dat redt ik gelukkig nooit!

• Bert Martens

Ook ik zie dit lijntje nu pas.

Een half uur vertraging………….

Beschadigde rolkoffers………….

Zeulen met je spullen……………….

Waar hebben we het nu over.

Je bent lekker een aantal dagen weg in de sneeuw.

Ik lees overigens nergens hoe het ter plekke was…… Maar misschien wil ik dit ook niet weten.

• kootje

Ik had niet eens op de nachttrein gereageerd, want dat wordt overstappen in Parijs. Van Nord naar Austerlitz met de metro. Dat is veel handiger toch???? Hoef je niet te sjouwen, die treinen hebben nooit vertraging. Je hoeft je dus ook niet druk te maken of je de aansluiting wel haalt, of dat er misschien gestaakt wordt. Je kan wel lekker slapen als je tenminste niet in een coupé met een snurker ligt.X(

• sylv

Bert Martens Schreef:

——————————————————-

> Ook ik zie dit lijntje nu pas.

>

> Een half uur vertraging………….

> Beschadigde rolkoffers………….

> Zeulen met je spullen……………….

>

> Waar hebben we het nu over.

> Je bent lekker een aantal dagen weg in de sneeuw.

> Ik lees overigens nergens hoe het ter plekke

> was…… Maar misschien wil ik dit ook niet

> weten.

als de mens iets klagen heeft doet ie dat en vergeet dan het positieve…

• Jan

Ik geeft Robert meer dan gelijk, je wordt lekker gemaakt met een mooi praatje over een luxe reis zonder overstappen met WIFI.

Je betaalt er ook nog veel geld voor en wat je krijgt is beduidend minder.

Volgens mij heb je dan alle rede tot klagen.

Dat jullie zeikers genoegen nemen met minder vindt ik ronduit zielig, je betaald er toch voor.

Groeten Jan