Tja,
- met de auto sta je soms uren te kleumen in de file, maar dat laten we geladen over ons heen komen
- met de bus is het vaak niet anders, moet je soms ook een paar keer overstappen maar dat hoort er bij
- met het vliegtuig kom je vaak ook met vertraging of op een ander veld aan, maar dat vinden we spannend
- met de int. trein loop je regelmatig vertraging op of moet je, ongepland, een keer extra overstappen …. en dan is de wereld te klein ….
Wij reizen al enige jaren met volle tevredenheid met de trein over dit soort afstanden en inderdaad gaat er wel eens iets mis. Ach, hoort erbij.
Maar als je even later lekker comfortabel onder het genot van een biertje met 300 kmh langs die file op de Autobahn rijdt, heb ik moeite om mijn leedvermaak-glimlach te onderdrukken en ben ik eea snel vergeten.
De omloop van de Ski-Thalys is krap, zeer krap zelfs. Dat ding maakt in 18 uur tijd een omloop van ca 2400 km er daar zit niet veel ruimte in.
En vertragingen zijn niet altijd de schuld van de spoorweg mij, veel vertragingen worden door de reizigers zelf veroorzaakt ……
En als je zelfs in de trein naar de wintersport niet zonder wifi kunt, adviseer ik je om eens met een psycholoog te gaan praten.