Route naar Hinterglemm met krokusvakantie

• RobK

Ik ben nu de laatste jaren een aantal malen in januari in Hinterglemm geweest. Hier ben ik altijd via Munchen, Siegsdorf , Lofer en Saalfelden heen gereden.

S'nachts gereden, buiten het hoog seizoen dus geen enkel probleem.

Hoe is dat met de krokus week, zoals bv afgelopen week. Is het dan erg druk op deze route binnendoor.

In 2012 willen we in de krokusvakantie (noord) naar Hinterglemm, maar ik twijfel over de route.

Wij over nachten met de krokus vakantie altijd ergens voorbij munchen en rijden dan op zaterdagochtend het laatste stukje.

Nu is het een behoorlijk eind binnen door. Is het beter om via het Inntal aan te rijden bij kufstein sud er af en dan via Ellmau, Fieberbrunn en Saalfelden of de bovenstaande route via Siegsdorf.

Hoe is eigen lijk op de vertrekdag, als de hele meute gelijk s'morgens wegrijdt, ontstaan er dan lange files op deze routes binnen door.

Graag jullie ervaringen/adviezen

• ronaldski

We zijn zaterdag 19/2, dus aan het begin van de krokusvakantie, van Saalbach via Lofer en Inzell terug naar huis gereden en konden dus op ons gemak de files richting Saalbach/Hinterglemm bekijken.

We zijn om 7 uur vertrokken en waren rond 8.15 uur op de A8 van München naar Salzburg. Op dat moment stond de A99 en A8 van München tot Siegsdorf nagenoeg geheel vast. Op de radio had men het over een invasie van de gele nummerplaten.

Mijn mening is dat de route via Siegtsdorf nog altijd het minste aantal km's over regionale wegen is, maar als je files wil vermijden dan moet je ook na je overnachting voorbij München ruim voor het ontbijt vertrekken. Oponthoud kan je ook verwachten bij de 2 rotondes in Saalfelden. Zeker zodra de locals op zaterdag gaan shoppen, zullen deze rotondes heel snel verstoppen.

Ook op de terugweg zal deze weg verstopt raken. Volgens mijn pensionhouder willen op de vertrekdag zo'n 30.000 mensen uit de omtrek van Hinterglemm/Kaprun en Zell am See vertrekken. Het is dus heel vroeg vertrekken of 4 uur oponthoud om de A8 te bereiken.