Wij zijn weer terug

• kootje

Ondanks dat ik dit jaar niet kan skiën en het af en toe best jeukte, hebben we een heerlijke week in Les Arcs gehad. Veel gelopen, en de kleinkinders naar en van de het skischooltje halen en brengen is al een hele klus. In ieder geval kan de oudste in het vervolg zelf op de ski's naar de skischool. De jongste zal nog lopend gebracht moeten worden. Heel vermakelijk die net 4 jarige op de ski's. Het achteruitskiën gaat prima :D. Nu ik dat eens goed heb bekeken, denk ik dat het wel erg vroeg is om van skiën te spreken voor deze hummels. Ze leren wel omgaan met het materiaal en het fenomeen wintersport, maar dan heb je het volgens mij wel gehad.

Verder zijn we vanochtend vertrokken met een flinke nieuwe laag sneeuw. Goed nieuws dus voor de volgende groep wspers.

Over een kleine 2 weken gaan we weer.

Groeten Kootje

• atomic

Dit jaar keken we vanuit ons appartement zo op de kinderskischool van ‘Adventure’ (of zoiets).

Elke ochtend stonden we tijdens het aankleden naar de kleintjes te kijken.

Geweldig om te zien hoe die kleintjes skieen leren. In het begin is het een beetje glijden en vinden ze het aan het startpoortje opgehangen belletje veel leuker om mee te spelen. Maar in de loop van de week zag je echt wel vorderingen.

• kootje

Ja, dat is Arc Adventure. De ESF zit links van de Chantellift, waar onze kleindochter vorig week (nog net 3 nu 4) zat. Ze begon met recht naar voren te glijden, maar om de een of andere reden draaide ze en kwam met de handen op de grond achterstevoren naar beneden om dan om te vallen. Wel hilarisch om te zien.

• Henk

Tja, en over een paar jaar skiën ze je glad voorbij! Ik heb ook vaak stiekem naar de lessen staan kijken van onze kinderen toen ze nog erg klein waren (jaar of 4), inmiddels zijn ze 10, 12 en 14 en willen ze dat ik ze achterna ga over bos paadjes en wat al niet meer…. Heb ik wel eens gedaan hoor maar dat leer je snel af, tenminste ik dan, onder bruggetjes door, paadjes zo smal zodat je niet kan afremmen, ja, als je mazzel hebt kan je wat takken grijpen.. Ik doe dat dus niet meer :)-D maar wel machtig mooi om te zien hoeveel plezier eraan beleven! Voor ons zit het er ook weer op, Sneeuw was prima, weer, paar zonnige dagen en twee dagen lichte sneeuw dus best wel goed.

• kootje

Inderdaad prachtig om te zien. Kleinzoon (net 7) skiede nu binnen 1 week de laatste 2 dagen achter z'n vader aan, terwijl de voorgaande jaren skiën zijn ding niet was.

Wel steeds even geprobeerd, maar werd niks. Zijn wij even blij dat we niet zo gepusht hebben. Nu ging het vanzelf.

• n

Een lust voor het oog die kleintjes. Zonder enige angst ful speed achter de skileraar aan, kontjes achteruit en gaan. Grappig om te zien als er een uit de rij glijdt hoe ze zonder problemen hun plekje weer vinden. En dan het eten……. vermakelijk om te zien hoe de leidertjes en de volgertjes al gestalte krijgen. Ik kan er uren naar kijken. :D Nina

• skiester

totdat er eentje tussen zit die 7 of 8 is en niet kan remmen (en 10kg zwaarder is) en dus de hele tijd de boel omver kegelt. Ik heb Morris zelden zo boos gezien!