reizen op dinsdag - wie weet het beter.....

• Sjaak

Hallo,

Meermaals per jaar gaan in de winter wij met de auto vanuit Gouda richting Oostenrijk, en altijd rijden wij in het weekend. Onze voorkeursroute is via de Sauerland autobahn (A45). De 2 andere mogelijke routes te weten links (A61) of rechts Rheinisch (A3) vinden wij meestal veel te druk. En op veel plaatsen , mag je maar 110 km per uur rijden.

Nu is via de A45 weg wat kilometers meer. We rijden namelijk via Arnhem Duitsland in (A3), dan net boven Oberhausen de A2 richting Dortmund en dan de A45 op. Vervolgens kom je weer op de A3 richting Wurzburg en dan omlaag de A7 naar Oostenrijk. Bij Memmingen is het dan kiezen, afhankelijk waar we in Tirol zitten.

Over 2 weken vertrekken wij op dinsdag einde ochtend richting St Anton. Ik ben van plan weer dezelfde route te pakken.

Maar wellicht hebben jullie betere ervaringen? En is op dinsdag rijden een heel ander verhaal dan in het weekend? Of misschien zijn de wegen links (A61) of rechts Rheinisch (A3) inmiddels niet meer zo druk als een paar jaar terug?

Ik hoor graag van jullie!

Sjaak

• Fc Chris

lekker via Venlo gaan, eerder reden wij ook vaak via a45 richting Oostenrijk. vorig jaar voor het eerst op aanraden via Venlo gereden en het is een heerlijk stuk om te rijden.

Vele stukken zijn inderdaad 130 km per uur maar daar zet je de cruisecontrol op 145 en dan kom je een heel eind. Nou 4x zo gereden en over het algemeen rustig. Zelfs afgelopen vrijdag. Allen Stuttgart is altijd druk.

Nadeel van de sauerland route vond ik het vele op en neer, klimmen en dalen en bochten in de weg.

Bovendien kan ik goed aan gas komen op de route,

• Henk

Ik zou ook Venlo doen, onze ervaring met de A61 is dat hij best wel rustig is, wij gaan dan niet via Stuttgart maar via Karlsruhe, weet niet of dat om is, volgens mij maakt het nietzoveel uit.

• Sjaak

Bedankt! Misschien dan toch Venlo en de A61 maar weer eens proberen. Sauerlandbahn is idd bochtig en heuvelig.

En de andere prikkers? Nog tips? Of gaan jullie allemaal met de bus, trein of vliegtuig?

Sjaak

• Cees

De A3 is op een doordeweeksedag heel goed te rijden wij rijden naar Oostenrijk heen altijd op woensdag en 10dagen later op vrijdag weer terug gaat altijd zonder problemen uitgezondert gladdewegen en sneeuwval dat geeft wat problemen maar dat is opalle wegen deA3 is wel de autobahn die altijd goed sneeuw vrij wordt gehouden,in de winter is zo dat de A45 op sommige plekken heel verradelijk kunnen zijn, en nog ongeveer 80km langer is.mvr.groet Cees

• Marinus

Tja, niet van mij. Ik ga bij Zwartemeer de grens over en dan zo snel mogelijk naar de A7. Lekker rustige weg.

• Ewald

Wij komen uit Nesselande, Rotterdam en we gaan al jaren via Venlo.

Het rijdt een stuk rustiger dan ‘rechts’ omdat je het Ruhrgebied links laat liggen.

Zaterdag nemen wij trouwens de A1; bij Hengelo de grens over en dan Bremen, Hamburg, Kiel, stukkie boot en dan via de E6 van oslo naar hafjell/Lillehammer.

iemand nog tips voor deze route?

• Sjaak

bedankt voor jullie reacties, Venlo en de A61 gaat het worden

groet

Sjaak

• joostdej

Let op: Als je de drukte bij Stuttgart wilt vermijden, ga dan bij Waldorff richting Heillbron (A6 aanhouden), dan bij Feuchtwangen/Crailsheim naar beneden over de A7.

Bij Stuttgart is het extra lastig door wegwerkzaamheden bij de Europaïsche Wasserscheidung. Nog even los van de bochten en stijgingen op die plek.

• TeeNuz

Sssssttt, niet alles hier verklappen :)