Verkeershinder A5 tussen Karlsruhe en Offenburg

• Jolanda

Hallo,

Wij gaan 11 maart richting la Plagne en net als vorig jaar is onze voorkeursroute via DE en CH. Maar nou lees ik dat er aan de weg gewerkt wordt op de A5 tussen Karlsruhe en Offenburg.

De Duitse site www.verkehrsinfo.de zegt dat het 13 min oponthoud geeft.

Mijn vraag, heeft iemand deze route onlangs nog gereden en is het een drama ? Veel vertraging ?

Gr. Jolanda

• fred

het valt best mee ik reedt daar op 15 januari en op 30 januari wel op een zaterdag

maar het viel best wel mee .. en wat is nou 13 min

• Jolanda

Ja 13 min is ook niet veel, maar je weet het soms niet met die websites en daarom wilde ik graag ervaringen horen.

• skiester

Alleen als er een ongeluk is gebeurd ben je f&cked…

• Joep

Met kerst nog gereden. Met 13 minuten moet je zeker rekening houden. Bij grote(re) drukte kan het natuurlijk wel aardig snel oplopen. Het probleem is dat er op een stuk of 4 plaatsen wegversmallingen zijn waar je maar 80 (soms zelfs maar 60) mag. Alternatief is om via Frankrjk naar Basel te rijden.

Op de terugweg reden wij door Duitsland (kortste route naar Utrecht) en ons reisgezelschap door Frankrijk, Luxemburg en Belgie (kortste weg naar Maastricht). Zij waren beduidend sneller. Ook omdat de hele weg in Duitsland behoorlijk druk was. Ik weet niet of je via Keulen moet, maar ook daar is het nodige aan de hand. Overigens moet je er ook rekening mee houden dat rondom Bern ook grote werkzaamheden aan de gang zijn en tussen Bern en Geneve volgens mij ook. Afgelopen zomer zijn we uit Frankrijk door Zwitserland naar huis gereden, maar ik vond het alles bij elkaar beslist niet lekker doorrijden.

• Arnold

Vraag, waarom ga je via de,ch is dit betere weg kwa tijd?.

Gr,Arnold

• Jolanda

Nou, het is zo, er zijn voor- en nadelen van deze route vinden we.

We gaan met 5 personen, en er zijn voorstanders voor BE-LUX-FR route, en voorstanders van de DE-CH route.

De nadelen via FR vind ik dat het zo lang duurt voordat je het land uit bent ( 2 uur rijden tot aan Maastricht) , verder vind ik het in Belgie rijden minder leuk.

Als je via Duitsland gaat dan zijn we met 20 min de grens over, de Duitse autobahn bevalt me veel beter, maar dat is denk ik ook door vroeger, al die vakanties met mn ouders

door Duitsland naar Oostenrijk en Zwitserland, heb er gewoon een fijn gevoel bij.

En toch naar La Plagne ??? haha… komt door de hoogte, en de heerlijke brede pistes etc. Maar goed, het is nu dimdamdimdam, want in de file komen wil je ook niet, zeker als je weet dat er grote kans op is door evt. wegwerkzaamheden.

Het is gewoon lastig, omdat je overeenstemming wilt met de rest, en je niet schuldig wil gaan voelen mocht je toch in de file komen en veel vertraing oplopen.

Maar dit kun je van tevoren natuurlijk afspreken, we spreken dit af, iedereen staat erachter en geen gezeur. Het is vakantie…komen we een uur of 2 uur later aan.. ( we overnachten

bij Annecy) dan is dat ook geen ramp natuurlijk…

Jullie denken natuurlijk wat een gepieker, maar ja, ik wil geen scheve gezichten…

• Janneke

Grappig, ik redeneer altijd precies andersom: via BE-LUX-FR juist lekker snel het land uit (bij Breda/Hazeldonk de grens over) en via DE duurt het juist zo lang (eerst heel Limburg door naar Maastrisch of Venlo). Maar woon je in het oosten van het land, dan kun je natuurlijk wel weer snel de grens over en Duitsland in…

• Marco-tje

@ Jolanda en Janneke: als jullie zo snel uit NL willen zijn….waarom emigreren jullie dan niet? (:P)

• skiester

+1 >:D<