Beste tijd om te vertrekken - verkeersdrukte 25/26 feb.

• Ricky0666

Hoi,

Heeft iemand een idee wat zo'n beetje de beste vertrektijd is richting Frankrijk het komende weekeinde? Noord NL en de aan Utrecht gerelateerde omgeving (o.a. Gouda, Waddinxveen, Reeuwijk) komt terug en Zuid heeft pas volgende week vakantie dus wellicht dat de drukte onderweg mee kan vallen. Tot aan Albertville waarschijnlijk want dan komt alles samen, ook de franse weekend skiërs. Eigenlijk geen idee wat de verkeersvoorspellingen zijn.

Zelf rijd ik over Lille en vervolgens Reims, Troyes, Lyon, Albertville. Dat is ietsje om maar wel een heerlijke weg om te rijden daar het minder verkeer heeft dan de Route du Soleil.

Groetjes.

• Johan

25-2-11 21:00u

• Snowy

Johan Schreef:

——————————————————-

> 25-2-11 21:00u

Zelden zo'n kort en toch duidelijk antwoord gezien! :D

Toch vraag ik me wel jou beeld van de reis er uit ziet: rij je dan in één keer door om 's ochtends vroeg aan te komen? En dan? Slapen onder een boom of ga je die dag ook nog skiën? En lukt dat dan ook nog een beetje? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je na een hele nacht rijden ook nog een hele dag fit genoeg bent om te kunnen skiën. Maar wie ben ik? ;)

• joostdej

Ik denk dat Johan bedoelt dat je het eigenlijk niet kan weten wat de goede tijd is ….. ;)

• Johan

Ik heb hiermee mijn mening gegeven. Dit is ook wat ik de laatste jaren doe en het bevalt me uitstekend. Geen last van files is heel fijn. We rijden dan met z'n drieën om en om. Slapen kan wel, maar mijzelf lukt dat niet echt. De volgende ochtend kom je dus aan en door de adrenaline(?) ben ik niet moe. Met snowboarden heb ik daar dus geen last van. Het is gewoon een extra dag boarden, vaak rustig omdat zaterdag de wisseldag is. 's Avonds rond een uur of 20/21u is het dan wel bedtijd.

(Ik ga in januari meestal naar de Savoie.)

• Snowy

Duidelijk, door om en om te rijden kom je toch nog wel aan wat rust toe en dat kan genoeg zijn om de dag prima door te komen.

Het was ook geen kritiek, alleen een vraag. Ik ken mezelf: als ik een nacht moet doorrijden ben ik de volgende dag afgebrand en zal ik niet lekker meer in de sneeuw staan. Dus vroeg me af hoe jij daarmee omgaat. Ik ga altijd met de bus en kan (gelukkig) ook nog redelijk slapen, zodat ik kan profiteren van de rustige zaterdag op de pistes! >:D<

• Yvonne

Ik heb de luxe om morgenochtend al te kunnen vertrekken, tegen 10:00u, en op mijn gemak richting Frankrijk te rijden, in Alphen nog een medereizigster ophalen en dan via Maastricht naar Frankrijk.

Ik rij de laatste jaren over de A39. We overnachten in Annecy. Dan missen we het hele Macon/Lyon gebeuren.

Mogelijk dat ik zaterdagochtend zelfs langs het meer van Annecy rij, via Ugine naar Albertville. Dan mis ik ook de tolpoortjes bij Chambery. Om vervolgens waarschijnlijk in de file bij de doseerlichten van Moutier stil te staan:D

• Jeroen Gouma (SnowFriends.nl)

Morgenochtend rond 12.00 uur uit Leiden, en dan overnachten in Annecy. 's Ochtends nog 2 uurtjes en dan zijn we in Les Menuires. Dus in de loop van de ochtend samen met Yvonne en de rest de pistes onveilig maken…

Jeroen