parkeren Laax / Rocksresort

• jvmaris

het is nog even wachten maar vanaf 13-03 mogen we dan eindelijk in de sneeuw gaan spelen bij laax.

heeft iemand ervaring met het parkeren? zijn er parkeerplaatsen buiten (gratis) of ben je verplicht om de auto in de parkeergarage te stallen?

ik weet het, het klinkt net daar heb je die hollanders weer…maar bij champagny en vanoise had je meer dan genoeg mogelijkheden om je auto gratis buiten te zetten op het parkeerterrein.

en iemand nog echte aanraders voor het boarden qua pistes etc?

gr jacqie

• Ewald

Ik kan me herinneren dat er weinig ruimte was om gratis in de buurt te parkeren. En toen was men net gestart met de bouw van Rockresort.

Wij hebben gewoon in de parkeergarage geparkeerd.

Voor wat betreft het boarden moet ik eingelijk zeggen: “Blijf in de buurt van het funpark, dan hebben skiers er geen last van” ;) maar ik kan me voorstellen dat de pistes achterin het gebied wel lekker te boarden zijn: bv. de blauwe 31 en rode 44.

• skiester

alleen in de parkeergarage. Het rocksresort is nl gebouwd op wat voorheen het parkeerterrein was…

• jvmaris

kosten zijn idd best hoog, voor weekje 80 euro per auto..

nou ja in VT moesten we dit ook…

we hebben er in ieder geval heel veeel zin in!!

xx

• Janneke

80 euro voor een week… dat vind ik niet eens zo veel. Dat is grofweg een tientje per dag… daar kun je hier in Nederland niet voor parkeren hoor.

• jvmaris

haha, dat is waar…

in vallandry hebben we een keer het geluk gehad dat we de parkeergarage in de min op de factuur hadden ipv in de plus..

zagen we pas toen we thuis waren..tja, dat was toen een mazzeltje..

gr en ik zal na de wintersport wel een verslag plaatsen..

• Joep

Als je gaat boarden moet je de piste van de Vorabgletscher naar Alp Ruschein misschien mijden: enorm lang vlak stuk aan het einde van een overigens briljante piste. Dus misschien moet je het stukje wandelen op het eind er maar voor over hebben… Verder vond ik Laax echt wel een toppertje (was er met hele mooie sneeuw en weinig drukte). Parkeren was toen nog 5 CHF per dag, maar dat was nog op het parkeerterrein waar ze nu dat Rocksresort op hebben gebouwd :D. Het is een zeer toeristische regio met weinig parkeergelegenheid dus gratis parkeren kan je volgens mij gerust vergeten. Gewoon niet over nadenken en die auto in de garage plempen. Die heb je waarschijnlijk toch niet meer nodig en als je hem wel wil gebruiken ben je ook blij dat je hem niet steeds hoeft uit te graven (het gaat immers elke nacht sneeuwen als je daar bent :D).