Dagje 3 vallees

• Helga

Janneke, op deze website kan je je gemaakte km's, hoogtemeters etc volgen voor best veel skigebieden:

http://www.skiline.cc/home

Ik denk dat het dus niet hoeft te verschillen per keer waar je bent geweest. Alleen gebied moet wel aangesloten zijn op skiline.cc. een keer inloggen en je code van je skipas intoetsen en voila(:P)

• skifan

Als je na afloop van je vakantie met je skipas naar de kassa van de SEVABEL in Les Menuires gaat kunnen ze je exact vertellen hoeveel hoogtemeters je gemaakt hebt. Ook is bekend welke liften je wanneer hebt gebruikt. Deze informatie wil de SEVABEL echte niet vrijgeven.

• Pino

Uiteindelijk is het resultaat 0 en ski je alleen via een omweg naar huis, dus elke waarneming is nutteloos.

Maar je lift afstand zou alleen gelijk zijn aan je ski-afstand als je recht onder de lift weer omlaag zou gaan. Dat is slechts weinigen gegeven. Liften zijn meestal een stuk steiler dan de pistes.

Maar als je uitgaat dat de pistes die je skiet 1/2 zo steil zijn als de liften, zal de verhouding lift-ski kilometers 1 op 2 zijn.

(aantal hoogtemeters is gelijk, bij dubbele steilheid halve afstand).

Maar, nog volop GPS-gegevens, dus als ik niets te doen heb ga ik dat eens uitspitten. Maar ik ga liever een stukje buiten spelen.