Reisverslag USA 2011

• Mr. SKi

Zo! Inmiddels alweer ff terug maar hierbij het beloofde verslag. Wat mij betreft is Amerika echt gewoon een ‘must’ voor wie eens iets anders wil dan de Alpen.

Wij hebben in elk geval een super reis gemaakt die echt smaakt naar meer.

grtzz Mr SKI

—————————————————————————-

Reisverslag USA 2011 ( 26 januari - 12 februari)

Na alle voorbereidingen, incl. de keuze tussen Canada en de USA, is het woensdag 26 januari dan zo ver … onze skivakantie 2011 gaat beginnen. De taxi brengt ons in ruim 1 uur naar Schiphol. Rond 10.45 uur stappen we in het vliegtuig naar Frankfurt. Na een korte overstap vertrekken we daar weer om 13.20 uur voor de vlucht naar Denver. We hebben prima plekken in het vliegtuig en na de nodigde filmpjes en wat dommelen zetten we rond 15.45 uur, USA tijd, dan voet op Amerikaanse bodem.

Een lange rij bij de douane en wat strenge vragen later lopen we het vliegveld af richting de bus van de autoverhuurder Alamo. De bus rijdt ons in 5 minuten naar de ophaalplaats van de auto. Wat papierwerk doen en dan alle bagage inladen in onze 7 persoons minivan. Het past er allemaal prima in (4 koffers, 4 skischoentassen en 4 paar ski's).

Het wordt donker en de avondspits rond Denver is ook begonnen. We rijden dwars door de stad over de I-70 West richting de eerste bestemming. Die bereiken wij dan ook in het donker rond de klok van 19.15 uur ….. Winterpark.

Winterpark

We checken in en dumpen de bagage in ons ruime appartement in Winterpark Resort. De auto staat warm en droog in de garage. Die hebben we voorlopig niet meer nodig. We scoren een hap en biertje in een nep Belgische kroeg de Checky Monk. Het eten is prima en het biertje smaakt top. Dan merken we de 8 uur tijdverschil, de oogjes worden zwaar. Het mandje opgezocht om de volgende ochtend fris en fruitig te zijn. De ochtend begint vroeg 03.00 uur zijn we klaarwakker. Wouw … dat kennen we nog van de vorige keer in Canada. We blijven wat liggen maar om 06.00 uur is het genoeg. Gewoon er uit, ff douchen en vroeg ontbijten. Een ontbijtje scoren we ergens in een koffie barretje aan de piste. Prima dus. De hele handel aan ski outfit aangetrokken en om 09.00 uur zijn we bij de lift.

De lucht is strak blauw en er ligt meer dan zat sneeuw. In totaal blijven we 3 dagen in Winterpark en hebben alle tijd om lekker het gebied te verkennen. Winterpark biedt brede en vooral rustige pistes die voor het grootste deel tussen de bomen lopen. Het deel rond de Marie Jane bestaat uit stijle zwarte afdalingen die ongeprepareerd zijn.

• Snowy

De verhalen tijdens je reis waren al geweldig om te lezen en nu krijgen we er als kers op de taart ook nog eens een stel mooie foto's bij. (tu)

Het is maar goed dat ik binnenkort nog mag gaan skiën (al is het dan “maar” in Frankrijk), anders zou ik nu nog veel jalourser zijn… ::o

• Helga

wat een gaaf verslag zeg!. Ik moet toch maar een keer die kant opgaan:-)

• skiester

ja idd, poehaa super! Das andere koek dan die fakesneeuw hier (alhoewel er nu wel weer wat is bijgevallen..)

• Ton_

Gaaf hoor. Ik kon tijdens je verblijf daar al geen genoeg van je verhalen krijgen, maar nu met foto's is het helemaal af!

Leuk, ik hoop er ooit nog terug te gaan.

Ton.

• atomic

Bedankt voor dit verslag. Het is een reis om jaloers op te worden. Ik hoop ook nog eens in de gelegenheid te komen om zo'n soortgelijke reis te maken.

De relaxte sfeer is volgens mij wel vergelijkbaar met wat ik in Canada heb meegemaakt.

Je hebt in ieder geval hele goede sneeuwcondities gehad. Je zal nog wel veel aan deze reis gaan terugdenken.

• Allie

Staat ook op mijn verlanglijstje, maar loopt zeker aardig in de kosten?

• kootje

Dank voor het mooie verslag en de prachtige foto's.

• Janneke

Bedankt, mooi verslag, het maakt mijn wens om ooit ook nog eens die kant op te gaan alleen maar sterker.

• Janneke

Mr. Ski heeft hier een kostenoverzicht geplaatst…