Het weer in Les Arcs

• kootje

Je kan gerust zwaaien, maar ik denk dat ik dat niet kan zien in Ned. Ga voor een kleine 2 weken naar huis, daana weer een kleine 2 weken Les Arcs.

Het enige wat ik weet; Vandaag stralend mooi weer, rond het vriespunt en harde pistes, maar prima te doen volgens de boarders. Wel op lager gelegen pistes ijsplaten, maar in het bos boven Vallandry nog wat zachtere sneeuw. Boven aan de Transarc harde maar wel knerpende sneeuw. Eigenlijk prima te doen. Ik hoe wel van vaste pistes, maar dat komt omdat in skiën heb geleerd op de rollerbaan. Wie weet volgend jaar, ik geef de moed toch nog even niet op. Dit jaar echt nog niet mogelijk.

• Yvonne

Vanochtend nog even op meteofrance gekeken. En er lijkt inderdaad wel weer wat sneeuw aan te komen, morgen en in het weekend wat bewolking, maar wie weet.

Ik vertrek a.s. vrijdag naar Les Menuires, en heb vandaag ook nog even op de webcams gekeken, dat zag er toch weer erg goed uit. :), kan niet wachten.

• kootje

Valt ook allemaal wel mee, maar in vergelijk met andere jaren ligt er minder sneeuw.

• kootje

Het sneeuwt lekker hier.

• kootje

Gisterochtend dus een lekker nieuw laagje van zeker 10 cm. 's Middags prachtig weer.

Kleinzoon voor het eerst met ski's de lift in en met pa de piste af.

Vandaag hebben we factor 30 weer.

• Ricky0666

Hey Kootje,

Lees op diverse sites dat er zondag nog wat lichte sneeuw wordt verwacht en vanaf maandag de zon gaat schijnen, voorlopig tot en met vlgd week vrijdag…. Nu blijft het bij voorspellingen maar dat zou wel mooi zijn wanneer het zo uitkwam.

Verse sneeuw en een zonnetje…. wat wil een mens nog meer?

Kan overigens gewoon nog kamers boeken vanaf morgen in Les Arcs 1950, dit in tegenstelling tot deze week en de carnavalsweek, dan zit alles vol. Wellicht dus een rustig volgend weekje kwa Nederlanders daar Noord en een groot deel van Midden NL deze week vrij heeft en Zuid pas vanaf 5 maart ivm de Carnaval.

Groetjes,

Ricky

• aldo

Volgens mij is komende week de drukste week in Frankrijk.

de week dat het in Nederland carnaval is valt in frankrijk al buiten het hoogseizoen met alle mooie prijzen vandien :-)

grtzz Aldo

• roel

In Frankrijk is opgedeeld in 3 groepen regio's qua schoolvakantie van telkens 2 weken.

Deze week en volgende week zijn de drukste van het seizoen, schoolvakantie voor ongeveer 2/3 van Frankrijk.

De week van 10 maart is het al een stuk minder druk en zijn de prijzen gunstiger.

De echte hoogseizoen is dan achter de rug…

• kootje

Over het algemeen zitten er helemaal niet zo veel Nederlanders in Les Arcs in tegenstelling tot Val Thorens.

Klopt dat het deze week geen rustige week was. Maar hoorde net van de boarders dat het vandaag hééél erg rustig was op de pistes en dat met dat prachtige weer van vandaag. Veel mensen vertrekken nl. halverwege vrijdag richting het noorden en Engeland om morgen de rest van de reis te voltooien. Wij vertrekken pas zondag.

• kootje

Klopt helemaal.