Het weer in Les Arcs

• kootje

Prachtig weer tot ver in de middag. Toen dreef de bewolking binnen. Warm, vooral het regelen van de skietjes, schoenen, helmpjes voor de kleintjes, en de skipassen. Wat waren we blij dat we weer naar buiten konden. Skiklasjes zaten vol, met het gevolg dat de kleintjes skiën tussen half 12 en half 2 De laatste lessen waren van half 3 tot half 6 en dat brengen veel kinderen niet op, veel te laat, althans voor die kleinkinders van ons wel. Dan zijn ze echt afgedraaid aan het eind van de dag.

De pistes onderaan 1800 zijn nog prima in orde. Er wordt alles aan gedaan om dat zo te houden. Zelfs de piste naast het appartement wordt voorzien van nieuwe sneeuw. Wel harde pistes.

En nu maar hopen dat Verse Sneeuw gelijk krijgt, want dan krijgen we weer vers.

En wonder o, wonder, de kleinzoon van net 7 wil nu eindelijk van start met het skiën en dat heeft hij vanmiddag dan ook gedaan op de kinderwei. Ach ja, de één is nu eenmaal wat sneller dan de ander.

M'n fototoestel heeft het begeven, dus even wachten op de foto's. Moet van de andere toestellen en telefoons afkomen.

• skiester

veel plezier met de kleinkinders kootje! Ik heb vandaag ook weer op de ski's gestaan met de jongste. Die maakt nu echt flinke stappen. Alleen de skietjes uit de pizza krijgen is erg lastig! Lijkt wel of zijn beentjes in de pizza stand geboetseerd zijn!

• kootje

Zondagochtend en…….. HET SNEEUWT. Op dit moment een cm of 5.

• skiester

told you so…. enjoy!

• joostdej

Nu nog naar Oostenrijk met die sneeuw! In Serfaus is het bewolkt….

• lindi

Geniet ervan met z'n allen! En bedankt voor je update.

• Yvonne

Klinkt goed Kootje. Maar ik hoop voor jullie dat de zon toch ook nog even gaat schijnen.

Hoe was het vandaag?

Nog 4 dagen, en dan ga ik naar Les Menuires, ik hoop toch dat het ('s nachts) dan nog maar even doorsneeuwt!

Enne, wel het mooie panorama van Les Arcs/ Vallandry dit jaar van de goede kant blijven bekijken hè! :)

• kootje

Afgelopen nacht is er een klein laagje sneeuw bij gevallen. Maar van een dump kun je echt niet spreken.

De drie boarders zijn gisteren en vandaag op pad geweest. Het resultaat zijn een paar blauwe plekken. Hoewel ze aardig te spreken zijn over de pistes, zitten er op verschillende plekken ijsplaten.

Verder was het vandaag erg verschillend weer. Vanochtend zou je gedacht hebben, we krijgen een dump, maar helaas, daarna wat zon, om dan weer te veranderen in donkere bewolking. Later in de middag kwam de zon weer helemaal door aan een wolkenloze hemel.

• aldo

@kootje

Hier op de weersites voorspellen zo voor het weekend zo n 30 cm in de franse alpen vooral op zondag.

heb jij daar nog een lokaal weerbericht gezien die dit kan bevestigen ??

voor vannacht voorspellen ze trouwens ook weer 5 cm daar ……

grtzzz en 4 maart zwaai ik vanaf de andere (la plagne) kant

Aldo

• Menno

Ja hoor, gewoon deze volgen

http://www.skipass.com/forums/enmontagne/meteo/sujet-113479-1300.html

En als je geen (meteo) frans kunt lezen, gewoon de link in translate.google.com plakken

Dan kun je lachen en lezen tegelijk