natuurlijk is dat goed voor de economie, veel meer tijd om te shoppen,
Rob Schreef:
——————————————————-
> Gek dat ik nergens als oorzaak de zwakste schakel genoemd zie..
> Uitspraak van een Oostenrijkse skileraar over Nederlandse skiers:
> Ze nemen een les op de binnenbaan in NL, huren hier een paar carve ski's, zetten een helm op en
> denken dan dat ze kunnen skien ….
Dan gaan we er toch op vooruit: tot voor kort ging de gemiddelde Nederlander compleet onvoorbereid en zonder helm skiën…
> Rob Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Gek dat ik nergens als oorzaak de zwakste
> schakel genoemd zie..
> > Uitspraak van een Oostenrijkse skileraar over
> Nederlandse skiers:
> > Ze nemen een les op de binnenbaan in NL, huren
> hier een paar carve ski's, zetten een helm op en
> > denken dan dat ze kunnen skien ….
>
Ik ben het niet eens met de stelling dat alleen onervaren skieers blessures oplopen. Ik ben zelfs van mening dat het grootste deel van de wintersporters die geblesseerd raken juist wel ervaren zijn. Alleen al vanwege het feit dat zij jaarlijks een of meerdere keren in de sneeuw staan en dus statistisch gezien een grotere kans op blessures hebben. Ervaring is namelijk geen garantie tegen blessures. (Helaas spreek ik ook uit eigen ervaring)
Ik zou tegen deze skileraar willen zeggen dat zijn steling wel erg kort door de bocht is. Ervaren roekeloze skiërs veroorzaken ook ongelukken.
Zelf met een bange Oostenrijkse in een anker-sleeplift gestaan, ze was zo bang dat ze voortijdig de sleeplift losliet en voor mij langs naar de piste wilde waardoor de haak onder mijn jas terecht kwam en ik in de hoogte werd getrokken. Ik geef je op een briefje dat je dan hard valt. Kortom ik maak liever op een andere manier een helicoptervlucht.
Natuurlijk veroorzaken ervaren skiërs ook genoeg ongelukken, en wie vaker skiet heeft ook meer kans op een ongeval.
Maar skiërs die na een lesje op een Nederlandse binnenbaan zo in Alpenland de pistes opgaan, en denken dat ze skiën kunnen, zijn levensgevaarlijk. Voor zich zelf en voor anderen.
Die helm is echt niet nodig, want er zitten geen hersens onder die je zou moeten beschermen.
::o
12.000.000 dagen op een beroepsbevolking van 7.500.000 ?
Dat zou er dus op neerkomen dat (gemidddeld gezien) elke werkende Nederlander 1.5 dag per jaar uit de running is agv een sportblessure.
Eerlijk gezegd, kan ik me dat niet voorstellen …….
En wat verstaan ze onder een sportblessure? Je kunt de val van een wielrenner op de openbare weg een sportblessure noemen, ik noem dat gewoon een verkeersongeval …….
Ben het daar ook wel een beetje mee eens. Ik hoor steeds vaker mensen die 1x op wintersport geweest zijn, en dan denken dat ze geen les meer nodig hebben, zo van, dat leer ik zelf wel. Moeten ze natuurlijk zelf weten als ze alleen maar de helling af willen klooien i.p.v. les nemen en de techniek echt goed onder de knie krijgen. Bovendien hebben die mensen vaak geen benul van de pisteregels, sterker nog, ze weten soms niet eens van het bestaan van pisteregels af. Vroeger leerden wij die pisteregels tijdens de skilessen, dat hoorde er nu eenmaal gewoon bij. Maar tegenwoordig leren ze dat geloof ik niet meer, want hoe vaak stoppen mensen niet midden op de piste om even uit te rusten i.p.v. netjes aan de kant van de piste. Als ik ze daar op aanspreek, kijken ze me verbaasd aan en hebben geen idee waar ik het over heb.
Nee hoor, natuurlijk zijn er ook ervaren maar roekeloze skiers die ongelukken veroorzaken, maar ik denk dat het merendeel van de ongelukken veroorzaakt wordt door onervaren (vaak angstige) wintersporters.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?