Hallo,
Ik ben van plan om nieuwe ski's te gaan kopen. Ik heb een hele tijd terug al een berichtje op het forum geplaatst over advies van nieuwe ski's en goede tips van jullie gekregen.
Ik ski inmiddels al ruim 7 jaar en dan gemiddeld 2,5 week per jaar. Ik mag mijzelf wel tot gevorderde bereken. 5 jaar geleden heb ik mijn eerste ski's gekocht Volk Energy (rode variant), lengte 156. Ik merk dat ik over deze ski's heen gegroeid ben. Voornamelijk dat ik echt hard moet werken voor de bochten en de snelheid. Als ik eenmaal een lekkere snelheid heb dan moet ik geconcentreerd blijven skieen, omdat mijn ski's beginnen te klapperen ook als ik genoeg druk zet. Mijn lengte is 1.70 en gewicht 58kg. Ik ski voornamelijk alleen maar op de piste en ski graag hard.
Ik ben inmiddels al op wintersport geweest in Frankrijk. Hier heb ik 2 dagen de Rossignol Atraxion 3s echo gehuurd. Dit ook naar advies van jullie dat het handig is om natuurlijk je ski uit te proberen in een wintersportgebied. Hierbij heb ik gemerkt dat ik echt toe ben aan andere ski's. De Rossignol beviel mij prima, ik kon hier verantwoord hard mee skiën, op mijn huidige ski's kan ik niet meer verantwoord hard skiën. Maar toch was ik bij deze ski niet helemaal overtuigd, ik ben een beetje bang dat ik over een paar jaar weer over de ski's heen gegroeid ben.
Inmiddels ben ik in Nederland volop zoek gegaan naar een nieuwe ski. Ik mag nog 1 keer op wintersport dit seizoen en dan zou ik graag met nieuwe ski's willen doen. Mijn oog is inmiddels gevallen op de Elan Speed Magic 2011. Hierbij heb ik inmiddels ook verschillende recensies gelezen. Het klinkt allemaal positief.
Maar toch ben ik benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze ski? Wat ik belangrijk vind is of dat de ski stabiel is met hoge snelheden en dat de ski gemakkelijk te sturen is?
Als jullie verder nog andere tips hebben over ski's die goed bij mij zouden aansluiten dan hoor ik die ook graag.
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, José