skipully's nodig?

• tulpebol

Hallo,

Misschien al bekend, maar wij gaan eind deze week naar Chatel. Tot op heden niet echt veel sneeuw of erg koud, maar dat kan best nog veranderen :-). Nu blijkt zoon uit al zijn skipully's te zijn gegroeid en ik vraag me eigenlijk af of die wel nodig zijn…

Misschien gewoon een hemd en longsleeve met een Buff en z'n skijack? Of zit er eigenlijk een meerwaarde aan skipullys? Man skiet al 40 jaar zonder, ikzelf eigenlijk altijd met (vooral om de rits die lekker fris open kan of juist dicht). Enfin, wat vinden jullie?

groeten,

Peetje (met nu 7 verschillende weersites en evenzoveel voorspellingen)

• hakke

Onze kinderen hebben een thermoshirt en daar overheen een dikke of dunne fleecetrui. Onze oudste heeft een hekel aan een rits dus die draagt over zijn thermo gewoon het liefst een dunne trui.

• skiester

idd, ik heb bij mn laatste bezoek flink kinderthermo shirts ingeslagen bij de HEMA! Daaroverheen een dunne of dikke fleece en jas. Afgelopen week zelfs niets (buiten de back protector en de jas natuurlijk)

• kootje

Ook hier thermoshirts en dunne fleece, bij erg warm weer alleen thermoshirts. Wandelend, skiënd of boardend.

• Mirte

Idem, alleen nog variatie tussen dikke en dunne fleece als 2e laag.

In ieder geval nooit iets van katoen.

• Marlene N.

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan.

Inderdaad ook een thermo met daar overheen een fleece. Mocht dat bij strenge koude niet voldoende zijn, dan doe ik ook wel eens twee thermo's over elkaar aan.

• tulpebol

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Dat wordt dus gewoon thermo-ondergoed en wat fleece-pully's. De afgelopen jaren had hij altijd thermohemden met een gewone skipully (volgens mij is dat katoen) en het nooit koud gehad, hoewel de temperaturen regelmatig behoorlijk laag waren.

Nu nog op jacht, want we gaan al bijna en erg veel is uitverkocht (en online bestellen wordt nu wat spannend qua levertijd). Hij zit lekker tussen twee maten in (net een 146, afhankelijk van het merk) en een te kort shirt/hemd/fleece lijkt me te koud rond de polsen worden.

groeten, Peet

• skiester

ik heb nog nooit klachten gehad wb koude polsen: sterker nog, zelf vind ik een ietsje korter shirt wel prettig, omdat er al zoveel bij je polsen zit: jas met manchet, horloge, handschoenen…