skidepot, of toch maar niet meer?

• tante betje

Dit jaar heb ik voor het eerst gebruikt gemaakt van een skidepot bij de lift, in het kader van minder sjouwwerk. Dát is op zich goed bevallen.

Maar de tweede dag dat ik mijn spullen overhandigd kreeg (het was een depot met een balie en een opslag op nummer, geen eigen kastjes) stond mijn skistok halverwege 45 graden uit het lood. Dat was echt niet zo toen ik hem de middag daarvoor inleverde! Toen ik daar een opmerking over maakte was het o, sorry, we zullen hem even rechtzetten. Stok werd meegenomen en kwam even later weer (ongeveer) recht terug.

Ik vond dat toch niet fijn. Want dit was een stok, maar wat doen ze met m'n ski's?!? Heeft iemand zoiets ook meegemaakt, of was dit een grote uitzondering? Ik heb de week daar wel afgemaakt en er zijn verder geen incidenten geweest, maar toch…

• skiester

Meestal staan de skis wel goed. In een rek. Stokken hangen los over de skies. Dus dan kan dat gebeuren.. Zou me er niet druk om maken, tenzij het een dure skistok was..

• Janneke

Klopt, die stokken hangen vaak los over de ski's of het rek, willen nog wel eens ergens achter blijven hangen en eraf vallen, tja, een knik is dan zo gebeurd.

Ik moet eerlijk toegeven, bij een huurstok zou ik me niet zo druk maken, maar bij mijn eigen stokken zou ik er ook niet so happy mee zijn.

• tante betje

Bedankt voor jullie geruststelling, ‘t is eigenlijk wel logisch ook, die stokken zwieberen maar wat rond maar de ski’s zullen wel stevig staan. Die stok, dat was vervelend maar niet onoverkomelijk, ze gaan al het derde paar ski's mee inmiddels. Ik was een beetje benauwd voor m'n ski's maar ik snap dat dat niet hoeft.