Een paar dagen geleden heb ik skischoenen gekocht en ik twijfel ineens erg over mijn keuze, dus misschien kunnen jullie mij wat verder helpen.
Vorige week ben ik bij Duijvestein in Den Haag geweest, en heb daar verschillende modellen gepast, en uiteindelijk een shortlist gemaakt van de Salomon idol 8, Salomon idol 10 en Dalbello Syntha 85. Aangezien ik nog wat wilde passen en niet alles op voorraad was ben ik weer weggegaan en zou later terug komen.
Bij toeval ben ik van de week in een andere winkel terecht gekomen, en uiteindelijk daar een paar Lange schoenen aangeschaft. Zitten lekker, voor zover ik dat nu kan bepalen, en wat voor mij de doorslag gaf; er zijn bij deze winkel meer mogelijkheden om de schoenen verder aan te passen (padding, uitdeuken/vijlen ed). Het is de bedoeling dat ik ze nu thuis draag en later terugkom om ze te laten aanpassen.
Bij thuiskomst en wat gespeur op internet ben ik er alleen achter gekomen dat de verkoper mij een paar herenschoenen heeft verkocht (model Blaster 9), terwijl hij in de winkel zij dat het een damesmodel betrof. Ik heb totaal geen brede voeten of kuiten, en vraag mij nu ten zeerste af wat ik het beste kan doen. Ook ben ik nou niet bepaald een enorm goede skieer, dus heb ook mijn vraagtekens over de flex (man in de winkel zei een flex van 80, blijkt 90 te zijn). Een beetje googelen heeft me niet veel wijzer gemaakt, de een geeft aan dat een vrouw met herenschoenen prima kan skieen, de ander preekt hel, verdoemenis en ernstige blessures.
Graag ontvang ik wat adviezen en ervaringen, zodat ik kan besluiten of ik mijn huidige koop moet terugdraaien of lekker houden.'
Alvast heel erg bedankt!