1 dag Ischgl/Samnaun

• joostdej

Nee, schrik niet, ik ga niet voor een dagje heen en weer (want je gaat toch niet voor 1 dag naar de Alpen, hè Janneke? ;-) )

Over 2 weken gaan we naar Serfaus. We overnachten van vrijdag op zaterdag in Pfunds. Nu had ik bedacht dat we dan mooi een dagje (zaterdag) in Samnaun/Ischgl kunnen gaan skiën.

Nu mijn vraag:

Wat zijn de must-do pistes? Waar moet ik zeker heen? En wat niet zo zeer. Nog tips voor een goede lunchplek?

We moeten natuurlijk op tijd weer terug richting Samnaun, omdat er maar één piste naar het dorp terug gaat.

• kappl

wat je zeker moet doen is de dalafdaling naar Samnaun, niet naar het dorp maar naar laret, dan eten bij almrausch erg gezellig, en dan met het busje van almrausch naar de gondel. Wat je ook nog kunt doen is zorgen dat je met niet teveel benzine aankomt in samnaun, je kunt daar voor plusminus 1 euro per liter tanken, is zeker de moeite.

veel plezier

• katja

Ik zou zeggen, voor de lunch…bij bergrestaurant Schwarzwand onder langs de 22 met de C5 omhoog, gezellig en met een zonnetje erbij een heerlijke plek om even bij te komen. Ik vind de dalafdaling naar dorf, de 80, persoonlijk leuker dan de afdaling naar Laret..onderaan kom je dan uit bij de Smuggleralm, leuk sfeertje en ook heerlijk om te eten.. Verder piste 7 helemaal richting ischgl!! Mooie lange afdaling…

De piste 40 schijnt ook mooi te zijn, maar daar zijn we vorig jaar niet aan toegekomen..over een kleine twee weken voor de herkansing!

veel plezier daar!

• Janneke

joostdej Schreef:

——————————————————-

> Nee, schrik niet, ik ga niet voor een dagje heen

> en weer (want je gaat toch niet voor 1 dag naar de

> Alpen, hè Janneke? ;-) )

Haha, kan best hoor, Joost… Samnaun en vooral Ischgl liggen tenslotte dichterbij dan Kirchberg waar ik voor 1 dag vanuit Nederland op en neer naar toe ben gegaan. :D