Wie kan mij vertellen hoe dramatisch het momenteel gesteld is in winterberg? Ga er dit weekend en volgend weekend heen, maar wel om te skien!
Groetjes…
Momenteel is Winterberg groen, maar op de pistes ligt een erg dikke en harde laag, waarvan in de loop van de dag het bovenste laagje licht opdooit, met de lekkerste sneeuw tot gevolg: snel en met grip. Gisteren was het geweldig skiën bij maar liefst 16 geopende pistes. Alle liften, behalve die op de oefenweide en de Nordhang van de kahler Asten waren open. Voor 10 uur is het wel ijzig hier en daar. Vanavond en morgen komt er een flinke regenstoring over, maar de meeste pistes gaan dat wel doorstaan, hoewel ik me over piste 10 wel wat zorgen maak. De laatste kaarten geven voor zaterdag kans op verse sneeuw, vooral boven 650-700 meter, maar zachte en koude lucht liggen erg dicht bij elkaar. Weerkaart van 10/2 09.00 uur: http://wetterstationen.meteomedia.de/messnetz/forecast/104270.html
Afgelopen weekend zijn wij in Winterberg / Willingen geweest.
Vrijdag was het goed dooi; 11 graden toen we nog 20 km van winterberg waren.
Maar zoals Harry ook al aangaf lag er een flinke laag sneeuw en was het nog prima te skien.
De sneeuw was wat zacht, maar het was echt prima met veel grip.
Zaterdag waren we in Willingen en in de nacht van vrijdag op zaterdag begon het te sneeuwen.Tot in de namiddag is er een mooi laagje gevallen en was het fijn skien.
Het zag er gelijk weer fantastisch uit!
Helaas ging het in de nacht van zaterdag op zondag ging het helaas weer dooien, maar het was ook zondag nog prima skien.
Ik vind het elke keer toch weer heel apart en verassend hoe je op 2 uur rijden van de grens, ondanks relatief slechte weersomstandigheden en temperaturen die flink boven nul zijn geweest toch nog prima kunt skien.
Foto piste bij de Oberer Wilddieblift in Willingen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?