hotel onderweg naar Chatel

• Peet

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan we weer naar Chatel, skieen met de complete familie. Omdat ik in één keer rijden (met kinderen) te ver vindt, stopten we altijd in Lausanne. Het hotel daar vonden we de afgelopen twee keer zó tegenvallen dat we op zoek zijn naar wat anders (dus 2 volwassenen en 2 kinderen, van 7 en 11).

Wie heeft er suggesties? Bern, Basel, Lausanne of iets daar ergens tussen; ik hoor het graag!

Wel graag met ontbijt, daar worden we allemaal erg vrolijk van, met volle buik de laatste uurtjes rijden :-) En dan nog betaalbaar (want boven de 150 euro valt er wel wat te vinden, maar dat vind ik erg prijzig).

Hotel, motel, Bed & Breakfast, wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor het heel graag!

groet,

Petra

• skiester

betaalbaar (en goed) in Zwitserland kun je vergeten.

• hakke

Vorig jaar hebben we in Egerkingen, Movenpick hotel, overnacht. Als het rechtstreeks boekt ben je best vel geld kwijt boek je het via bijv. Arke of vrij uit dan betaal je tussen de €120 en €130,= zonder ontbijt…..

Zwitserland is duur, mogelijk kun je net voor basel overnachten in Duitsland.

• Peet

Hallo,

Bedankt voor jullie reakties! Ik kwam online al grote prijsverschillen tegen (het Dorint direkt is 50 euro duurder dan als ik het via een amerikaanse boeker zou doen….

Ik ga eens verder zoeken, en dan ook bij Arke (dacht altijd dat je door een tussenpersoon juist meer kwijt zou zijn…). En misschien dan inderdaad maar boven Basel stoppen (is een heel nieuw gezichtspunt :-)).

groeten,

Peet

• Janneke

Kijk ook eens in Links en Rechts van de Snelweg (NL-talig boekje van de ANWB) of het Duitstalige origineel www.linksundrechts.com op het web.

De meeste mensen gebruiken het alleen voor overnachtingen op weg naar Oostenrijk, maar je kunt het ook prima voor Frankrijk, Zwitserland, Italie, etc. gebruiken.

Wij hebben het boekje van de zomer gebruikt om op weg naar Toscane vlak voor de Gotthard tunnel te overnachten, en kwamen in een lieflijk dorpje terecht (Beckenried meen ik me te herinneren), slechts 2 minuten vanaf de snelweg, prachtig gelegen aan een meertje, omringd door bergen, helemaal fantastisch. We hebben toen in een pensionnetje overnacht voor 80 CHF met z'n tweetjes. Op de terugweg vanaf het Gardameer in de Duitse Elzas wederom een leuke overnachting gevonden voor weinig geld.

Zo kun je vast ook wel iets geschikts vinden op het traject Basel/Bern/Lausanne. Voordeel is dat je in het boekje meteen kunt zien bij welke afrit aan de route het ligt, hoe ver van de snelweg, voor welke prijs, etc. Telefoonnummers staan erbij, dus een belletje en je weet of er plek is.

• gerard1808@hotmail.com

wij hebben in Mulhouse overnacht F1 hotel vrij basic maar de prijs is er ook naar hoor 29,30 euro voor 2 pers. wel zonder ontbijtje maar dat is die 3,90 die je extra betaald niet waard. Gewoon vlak voor Basel even van autobaan wisselen 4 km en daar overnachten was in elk eval wel super goed schoon. Tip ga weer rijden s'morgens en neem de 1e beste rastatte voor een lekker ontbijtje, hebben wij ook gedaan. Wij doen dit in maart gewoon weer, en vanaf daar is het nog 2,5 uur naar Chatel.

• tulpebol

Hallo Janneke en Gerard,

Bedankt voor jullie reaktie! Vanavond gaan we er verder achteraan en dan komen we er wel uit. Die Linksundrechts had ik wel eens van gehoord, maar nog niet eerder mee gezocht. Heb er even naar gekeken en lijkt me superhandig. Mochten we zo niets vinden, gaan we inderdaad maar naar een Formule 1.

Jaren geleden overnachtten we daar vaak in, onderweg naar Zuid-Frankrijk en ik vond het destijds heel onprettig dat je op de gang naar een wc moet ipv op de kamer…

Maar het komt vast goed (voor een redelijke prijs :-)). Nu nog het weer… ik sjouw al dagen alle mogelijke weersvoorspellingen af maar de verwachtingen lopen toch wel erg uiteen…

Nu eerst maar eens alle kleren, sokken, broeken en weet ik wat uitzoeken voor de kinderen. Ik geloof niet dat we dit jaar extra thermo-ondergoed nodig hebben ;)

groeten,

Peet (die niet snapt waarom nu onder een andere naam wordt ingelogd, maar goed)

• Janneke

De eerste keer, toen je dit topic aanmaakte, was je blijkbaar niet ingelogd (er staat nl. geen streepje onder Peet).

Nu ben je blijkbaar wel ingelogd (nl. streepje onder je naam Tulpebol).

• Janneke

Oh ja, wij hebben ook wel eens in een Fast Hotel overnacht, qua prijs vergelijkbaar met F1, maar wel met eigen douche en wc op de kamer, en ietsiepietsie uitgebreider ontbijt. Misschien niet zo sfeervol als een leuk pensionnetje, maar wel praktisch.

Wij gingen toen naar Montalbert La Plagne, en hebben in een Fast Hotel bij Chambery Aix-les-Bains overnacht.

Hier op de website van Fast Hotel kun je zien waar alle Fast Hotels zitten, misschien zit er iets op jullie route?

Bijv. Colmar Housen vlakbij Mulhouse. Of mocht je niet via Duitsland/Zwitserland reizen, maar via Frankrijk, dan zit er ook nog eentje vlakbij Dijon en bij Bourg-en-Bresse.

Succes!

• haas

In de wijk ile napoleon van Mulhouse vind je erg veel hotelletjes F1, etap, kyriad etc. Bijzonder gunstig aan de snelweg.

Vanuit mulhouse rijd je naar een andere grensovergang in Basel die uit onze ervaring veel rustiger is.

Wel even opletten dat je bij de grensovergang niet in de rij komt te staan voor de mensen die nog een vignet moeten kopen.