Adelboden week vóór Weltcuprennen

• Bert Martens

We willen volgend jaar evt. naar Adelboden. 1e week van 2012.

Deze week valt dan in de week vooraf aan de ‘Weltcuprennen’ die daar dan plaats gaan vinden.

Wie heeft er ervaring met zulk een soort situatie ?

Ik kan me voorstellen dat er dan veel opbouwwerkzaamheden op en rond de pistes/dorp zijn.

- Welke hinder kun je dan verwachten ?

- Welke zaken spelen zich dan af in het skigebied ?

- Wele bijzonderheden spelen in die week nog meer ?

Feed me with your opinions.

• Helga

over adelboden kan ik niks vertellen. Vorig jaar was ik in Gap, ook een kleine week voor de wedstrijd. Één afdaling was geheel gesloten ivm preparatie en training. Verder op parkeerplaats veel van die tv wagens en helicopters vlogen over. meer heb ik er niet van gemerkt.

• Joep

De rennen zijn op de piste bij de Chuenisbärgli, die ligt buiten het dorp en ook afzijdig van het grootste aaneengesloten deel van het skigebied (tussen Adelboden en Lenk). Wat dat betreft zou je er niet al te veel last van moeten hebben. Het zou kunnen dat je die piste de dagen ervoor dan dus niet kan gebruiken, maar dat is niet echt een ramp. Het is natuurlijk wel een van de toffere pistes (lange zwarte piste), maar omdat hij wat afgelegen ligt, kom je er echt alleen maar als je er speciaal heen zou willen. De piste heeft ook een eigen lift vanuit het dorp, dus ook de instap in de rest van het skigebied zou niet veel te lijden moeten hebben.

Familie is een keer in Grindelwald geweest tijdens de Lauberhorn-rennen, en die konden in het gebied goed skiën enzo. Bij Wengen was het natuurlijk wel rete-druk.