welke skisokken

• Ernesto

Wie heeft er (goede) ervaringen met dunnere skisokken?

Ik ski nu al een paar jaar met dunne hardloopsokken van Falke. Deze zijn echter korter dan skisokken en ik zou graag dunne langere skisokken dragen. Dikke skisokken knellen mijn voet vaak weer net teveel af. Ik heb nl. op maat gemaakte Strolz-skischoenen.

Ik vond via google al dat Falke de SK4 heeft en dat ook X-socks dunnere sokken heeft. Iemand ervaring met deze sokken of dunnere sokken van een ander merk?

• lindi

Nordica heeft ook dunne skisokken.

• Mirte

Heb dunne sokken van Conformable, zit perfect maar als het heel koud is trek ik toch liever mijn iets dikkere Falke SK2 of x-socks aan.

• ronaldski

Qua comfort zijn de Falke skisokken prima, maar ik vind dat ze heel snel gaan stinken.

Met simpele skisokken van de Wibra (merk ASL ???) heb ik daar absoluut geen last van en ze zitten even lekker.

Daarom draag ik de Falke sokken niet meer.

• Annies

Heb dit jaar voor het eerst de skisokken van de anwb geprobeerd. Kwam ook door de prijs, 50% korting. Ik vond deze sokken beslist niet minder van kwaliteit dan de Falke sokken. Heb na de skivakantie gelijk nog een setje gekocht.

• kootje

Ik ken zelfs mensen die helemaal geen skisokken gebruiken, maar gewoon met normale sokken skiën. Gewoon omdat ze dat fijner vinden.

Zelf heb ik Nordica en Hema skisokken. Niks mis mee.

• doov

Ik gebruik alleen maar dunne sokken van Icebreaker, Falke en X socks. De dikke exemplaren laat ik tegenwoordig thuis, omdat die niet niet samengaan met mijn skischoenen.

• Arjen

Bescherming op het scheenbeen is wel belangrijk, daar heb ik zelf snel last van in mijn skischoenen bij te korte of dunne skisokken. Hier veel skisokken van PerrySport en Protest: http://www.skiensnowboardshop.nl/skikleding/skisokken

• Jean

Wij hebben ook een aantal ski kousen van de ANWB maar ik vind dat deze minder mooi in de was blijven dan de kousen van Falke. De kousen van de ANWB zijn niet vele jaren te gebruiken. Dit vind ik voor de kousen van de kinderen wat minder erg ivm groeien van de voeten maar voor mijzelf heb ik toch liever Falke sokken.

• sylv

ik heb ski sokken van ice-breaker. Zitten er goed en blijven ook z'n plek zitten. je krijgt er ook geen zweet voeten in.