Goedkope skipas op zaterdag

• Jeroen Gouma (SnowFriends.nl)

Bonjour,

vorig jaar hadden we goedkope skipassen voor de zaterdag in Les Arcs. Dit jaar iets vergelijkbaars gevonden voor Les Menuires (18,50 euro voor dagpas Les Menuires).

Altijd leuk meegenomen als de 6-daagse skipas in je reis is inbegrepen, en je de zaterdag zelf moet/wilt regelen.

Wie weet er nog meer skigebieden die zo'n leuke actie hebben. Altijd leuk meegenomen, nietwaar?

Nog 22 dagen ….(:P)

Jeroen

• Janneke

Tja, als je via een bureau/organisatie boekt, kun je die standaard 6-daagse pas meestal niet wijzigen, en moet je idd apart zelf voor de eerste (en evt. de laatste) zaterdag nog een dagpas bijkopen. En die losse dagpassen zijn vaak erg duur.

Boek je rechtstreeks bij een acco, dan hebben ze ook vaak aanbiedingen voor acc incl. skipas. Ook dan is de standaard aanbeiding een 6-daagse skipas, maar dán kun je wel heel makkelijk vragen of ze die willen omzetten in een 7- of 8-daagse skipas. Dan profiteer je nog steeds van een speciale prijs, maar dan voor 7 of 8 dagen ipv de standaard 6 dagen.

• Richard I

Ik ondtdekte dit jaar bij toeval bij de Dolomitisuperski pas (Italië) dat het verschil tussen een zesdaagse en een zevendaagse pas maar 12 euro is (hoogseizoen 14 euro). Het verschil per dag tussen andere dagen is veel groter. Tussen een zevendaagse en een achtdaagse zit 26 euro (hoogseizoen 30), net als tussen een vijfdaagse en een zesdaagse.

Kortom: men houdt er in het tarief rekening mee dat, als je een week of langer komt, er altijd een “halve” skidag bij zit.

Leuk om te weten.

• Snowy

Janneke Schreef:

——————————————————-

> Tja, als je via een bureau/organisatie boekt, kun je die standaard 6-daagse pas meestal niet

> wijzigen, en moet je idd apart zelf voor de eerste (en evt. de laatste) zaterdag nog een dagpas

> bijkopen. En die losse dagpassen zijn vaak erg duur.

Huh? Ik boek al 20 jaar mijn reis via diverse organisaties (o.a. Snowtime, Sunweb, Sportura/Chalet Travel, Chalet.nl) en heb altijd mijn skipas vooraf uit kunnen breiden naar 7, 7 1/2 of 8 dagen al dan niet in combinatie met een groter gebied. Begrijp ik je verkeerd of heb ik steeds de goede organisatie gehad?

Voor een dagpas voor de zaterdag in Alpe d'Huez betaal je via de website overigens € 29 in plaats van de € 42 bij de kassa. Is niet zo'n scherpe aanbieding als de eerder genoemde in LM, maar € 13 korting is toch mooi meegenomen.

• sylv

Sommige weken krijg je zelfs 7 dagen voor de prijs van 6 dagen! Als je via een reisorganisatie boekt! ik boek ook altijd via reisorganisatie als bijv sunweb en altijd pas + uitbreiding kunnen kopen. Moet wel zeggen dat ik wel voor frankrijk geldt.

• Janneke

Dan heb je vast en zeker altijd de goede organisatie gehad.

Ik boek zelf altijd rechtstreeks, dus kan altijd zelf kiezen voor hoe lang ik mijn skipas wil.

Maar ik kijk regelmatig op websites van diverse organisaties en zie dan bijna altijd standaard een 6-daagse pas, vandaar.

• massimoski

Morzine/les gets op zaterdag euro 22 (normaal 30,30 per dag en uiteraard bij meerdagse pas oplopende korting)

Voor zaterdag en zondag speciaal weekend tarief van euro 39.