Live uit Breckenridge/Keystone

• ronaldski

Interessante berekening. In ieder geval goedkoper dan de reis die ik vorig jaar heb gemaakt. Het is niet helemaal vergelijkbaar, want we waren met 4 personen, we hadden een gids, logeerden in Vail en hebben 9 dagen geskied ipv 6 (voor zo'n reis vind ik 6 dagen te kort vanwege het tijdsverschil en de lange vluchten).

Daarom heb ik jouw cijfers als uitgangspunt genomen en herberekend voor 4 personen, 9 dagen skiën, 10 nachten in het Frisco hotel, niet overnachten in Denver en auto delen met 4 personen. Ik kom dan op ca. € 1.350 pp. Ik vind dat nog steeds een goede prijs.

Nog een paar vragen.

Waarom zitten jullie 2 nachten in Denver. 1 Nacht kan ik begrijpen. Je komt meestal aan het eind van de dag aan en voordat je door de immigratie bent, je de bagage hebt en de auto hebt afgehaald, gaan er een paar uur overeen. Dan is het onverantwoord om nog 2 uur te rijden ook al is de Interstate 70 een rustige weg. Voor de terugreis heb je volgens mij geen overnachting in Denver nodig. Je vertrekt 's morgens uit je hotel en ruim op tijd ben je op Denver International Airport voor de terugvlucht.

In je begroting noemde je € 100 bagagetoeslag. Voor skiuitrusting betaal je heen € 50 pp en terug $ 50 pp. Dat is dus € 100 + $ 100 samen. Of neemt er maar één van jullie extra bagage mee?

• MrSKi

Voor alle belangstellenden hier dan wat financiële gegevens:

Lengte reis: 17 dagen incl. vertrek en aankomstdag

Verblijf in goede appartementen met 2 slaapkamers en 2 badkamers, woonkamer en complete keuken. Wij verblijven in Winterpark, Breckenridge, Vail, Aspen op loofafstand van de liften.

Vervoer per 7 persoons minivan - Alamo Gold arrangement

Liftpassen voor alle gebieden in totaal 15 dagen

Vliegticket incl taxes en skiuitrusting

Prijs per dag/per persoon: € 120,– per dag al het bovenstaande inbegrepen.

Ter plaatse:

Kosten per dag per persoon voor eten/drinken: € 50,– ( ontbijt-lunch-dinner-koffie/biertjes-niet zelf koken). Geen avondje doorzakken a la europese apres-ski inbegrepen. Dus voor alle rekenwonders: met 170 euries per dag kom je al een heel eind hier.

Geloof me maar: het is elke euro waard! Ik zit er nog 6 dagen en vandaag valt er ruim 40cm fresh powder :-)

grtzz from the USA

MrSKi

• skiester

170 euro per dag, incl acco, eten, huurauto en liftpas. Dat is idd cheap! Volgens mij goedkoper voor ons om daarheen te vliegen en te skien dan thuis te blijven en in CH te skien… (zeker met $ = 94 rappen op dit moment..)

Ons weekje Zermatt is duurder!