La Bresse, Winterberg of toch iets anders

• KlaasE

Ik heb het plan om van 17 tot 20 februari enkele dagjes naar de sneeuw te trekken. Aangezien het zo kort is dachten we eerder aan La Bresse of Winterberg. Ik heb al vele reacties gelezen hier op het forum maar ben er nog niet echt over uit wat te doen. We zouden maximaal 3 dagen snowboarden en dus 1000 km rijden zit er niet echt in. Uiteraard weten we niet wat het binnen enkele weken gaat geven kwestie van sneeuw. Is het daarom raadzaam om eerder naar de alpen te trekken of toch maar La Bresse of Winterberg opzoeken? Zijn er nog andere gebieden op zo'n korte afstand als La Bresse en Winterberg? Wat raden jullie aan als je moet kiezen tussen La Bresse en Winterberg?

Oh ja, adresjes om te overnachten zijn ook welkom. Een hotelkamer of appartement voor 2 personen volstaat.

Groeten,

Klaas

• Johan

Voor 3 dagen boarden zou ik gewoon naar de Alpen rijden en niet moeilijk gaan doen in een Winterberg of een La Bresse. Vorarlberg is goed aan te rijden in minder dan 8uur rijden.

• Yais

Vergeet alleen niet dat in dat weekend de voorjaarsvakantie begint het erg druk op de weg zal zijn en alle accomodaties wel vol zullen zitten….

• Abel

Zou naar het zwarte woud gaan is ,Feldberg

• Marcel Vaessen

Op het Alpine forum (www.alpinforum.com) heeft laatst een uitgebreid verslag gestaan van La Bresse.

Als je niet naar de Alpen wil, dan zou ik zeker kiezen voor La Bresse. Veel groter en uitgebreider dan Winterberg, en langere uitdagende pistes. Ook schijnt het beter te zijn dan het Zwarte Woud (bleek uit een reactie van iemand die in zwarte woud woont)

Kijk eens op: www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=37957

Hoogteverschil van 480m en 22 liften.

Maar……..Als je voor de Fernpas blijft, dan valt de reisafstand reuze mee, en heb je ook mooie gebieden.

Succes met de keuze.

Marcel

• Harry (Winterberg)

Dichtbij kom je toch bij WInterberg uit. De reis naar La Bresse en Feldberg is nauwelijks korter dan die naar bijvoorbeeld Garmisch of Oberstdorf. 3 Dagen Alpen is goed te doen, 2 dagen is aan de korte kant, maar dat heb ik ook vaak zat gedaan en voor 1 dag is het Sauerland eigenlijk de enige optie in de buitenlucht,.

• gerard1808@hotmail.com

Zou zeker voor een sneeuw zekere hoogte gaan zeker met deze weers vooruitzichten. Al hoewel Hayo van sneeuwhoogte.nl net als meerdere runs voor de kou gaat vanaf half febr. wij zijn net terug uit Veysonnaz lekker hoog en vanuit ons (oosten van het land) goed te doen in ca. 9,5 uur, je zult mss zeggen 9,5 uur????? maar liever een uurtje meer en sneeuw, dan skieen op de alpen roosjes

• skiester

in 8 uur zit je al in Engelberg of bregenzerwald.

• bert

3 dagen ? trek richting Vogezen.

Zaterdag tot half 4 slapen, 5 uur auto en vanaf 9 skiën, als je wil tot 22 uur. (groot deel La Bresse is verlicht). 's Morgens is een aurore vanaf 6 uur mogelijk. Tot 9 uur heb je de geprepareerde pistes voor jou en een paar andere fanatiekelingen. Pistes zijn echt niet te vergelijken met Winterberg. Doe ook een dagje Gerardmer (15 km van La bresse)

Enige minpunt : zoek al lang tevergeefs een goede plek om te overnachten…