Helm

• Snowy

Ik heb hetzelfde hoor Gerard! Nog sterker: ik heb niet eens een goggle. Vind het vreselijke dingen en zie er net zo goed mee als middenin de nacht. Verschillende merken en kleuren lens geprobeerd, maar het is allemaal drama. Heb dan zelfs bij zonnig weer geen contrast.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem ook niet mis. Afgelopen november bij behoorlijke sneeuw geskied en dan heb ik met mijn Adidas-bril met binnenbrilletje (zo een als jij dus ook hebt) geen enkel probleem. Ik heb nu een Salomon-helm gekocht en heb het gevoel dat deze ook met bril goed gaat passen. Bij het passen ging het in ieder geval goed.

• Helga

afhankelijk van het weer draag ik een zonnebril of een goggle.. Kan beiden.

• gerard1808@hotmail.com

Ik heb ook vershillende goggle's geprobeerd ik vind echt allemaal 3x niks, onze zoon heeft een hele dure maar zelfs die vind ik noppes. dus ik houd het dan geloof ik toch maar bij m'n eigen zonnebril, ik neem hem in elk geval mee als ik de helm ga aanschaffen. Toch echt fijn dit prikbord waar je met al je vragen terecht kunt op wintersport gebied.

• Jean

Zelf vond ik mijn zonnebril niet zo lekker zitten in combinatie met mijn helm en ik heb daarom de gehele week mijn goggle op gehad. Er stond de gehele week ook redelijk wat wind en dan heb ik al snel tranende ogen met een zonnebril.

Maar ik zie genoeg mensen skien met helm en zonnebril. Ik zou zeggen neem hem zeker mee zaterdag dan kun je helmen passen met je zonnebril en dan moet het vast wel goed komen.

• Janneke

Ik draag het liefst altijd een goggle, maar in principe passen de pootjes van je zonnebril gewoon tussen je hoofd en helm, zou geen probleem moeten zijn.

Advies: als je een helm wilt kopen, neem dan je bril of goggle mee voor bij het passen van de helm.

• skiester

bij mij gaat het, maar zit niet echt lekker, dus zeker meenemen met passen!

• Richard I

Ik draag ook een bril en draag mijn skibril gewoon over mijn bril of zonnebril. Was heel lekker afgelopen week omdat het heel koud was. Geen last van tranende ogen.

Volgens mij heeft elk merk wel skibrillen die speciaal zijn gemaakt om over een bril te dragen. Ze zijn iets ruimer en er zitten uitsparingen voor de pootjes van de bril. Ik heb er al jaren een van Alpine en daarvoor een van Carrera.

Wel goed passen, want niet elk model Lee Towers past er in :D

Nog een voordeel van een helm: je kunt de skibril, als je hem niet gebruikt, op de helm meenemen. Als je dat direct op je voorhoofd of op een muts doet, is mijn ervaring, dan beslaat je skibril heel erg. Met mijn helm heb ik daar geen last van gehad.

• kootje

Ik vind het ook niks een goggle over m'n bril. Ik heb ook zo'n Adidas geval met binnenbril op sterkte.

Ik weet niet welk type jij hebt, maar mijn jongste zoon heeft zo'n A-bril waarvan je de poten af kunt halen en een elastieke band aan de bril kunt zetten. dat is helemaal ideaal. In ieder geval je bril meenemen zoals anderen ook al aangaven.