Helm

• gerard1808@hotmail.com

Ja ja na een paar jaar twijfelen ben ik dan nu echt overstag hoor, voor dat we 19 maart gaan schaf ik nu dan toch maar een skihelm aan, het lijkt me gewoon beter en veiliger, nu manlief nog. Die zit het nog niet zo zitten zo,n “ding”op zijn hoofd. Maar goed zaterdag maar eens op zoek gaan en mss helpt een beetje praten wel! maar nu mijn vraag….. wat is een goede helm zonder dat ik de hoofdprijs betaal.

Alle reacties zijn welkom.

• Michel-Ede

Giro G9, zit fijn, is licht en voelt stevig aan. de prijs is € 100,-.

Succes!

• Janneke

De Giro zal vast een hele fijne helm zijn, maar zoals met alles, gaat dit niet voor iedereen op.

Alle wintersporthelmen, welk merk dan ook, zijn in principe prima. Ga niet af op merk of kleur, maar zorg gewoon dat de helm goed past. Dat betekent dat ie niet mag knellen, maar als je de helm met beide handen vast houdt en je hoofd beweegt, mag je hoofd niet binnen de helm los kunnen bewegen.

Een goede pasmaat is echt het belangrijkste (maar let bijv. evt. ook op de ventilatiemogelijkheden), en ja, je hebt helmen in allerlei prijsklasses. Vaak is het al gauw zo'n 100 euro, maar veel helmen zijn afgeprijsd en verkrijgbaar voor bijv. 60 euro.

• skiester

idd, gewoon passen, met helm op hoofd en kinbandje los een buiging maken: valt ie niet af dan istie niet te wijd. Knellen mag ook niet. Mij passen (tot nu toe) alleen Giro helmen.

Voor iemand die het snel warm heeft: veel ventilatiegaten en afneembare oorcups.

En wat betreft prijs: alle helmen die in NL te koop zijn hebben (als het goed is) een CE keurmerk. Als dat het geval is maakt het weinig uit hoe duur ie is. Duurder is meestal niet altijd veiliger, maar wellicht comfortabeler.

• Richard I

Heb ook en Giro G9 en die bevalt prima. Maar die hoeft niet iedereen te passen.

Dit jaar voor het eerst de hele week gedragen. Wat me vooral opvalt is dat je totaal niet voelt dat je een helm ophebt. Het voelt heel licht aan. Ik heb eerlijk gezegd mutsen gehad die minder comfortabel zaten (opkruipen). Kreeg je alsnog koude oren. Kortom: tevreden!

• Janneke

Skiester schreef:

…valt ie niet af dan istie niet te wijd.

Dat is wel iets te simpel gesteld. Dan kan hij nog steeds te wijd/te groot zijn. Mij is verteld dat je je hoofd binnenin de helm niet moet kunnen bewegen, dus geen speling. Kortom, de helm moet stevig op je hoofd zitten zonder te knellen, maar dus zeker ook niet te losjes.

• hakke

Voor onze dochter een helm gekocht……Ze zou hem voor haar verjaardag krijgen (26 januari)

We hebben een aantal zaken gehad maar niets zat goed vaak was S te klein en M te groot. Dus besloten dat we hem in Frankrijk zouden gaan kopen dus met haar verjaardag een tegoedbon gegeven…totdat we afgelopen vrijdag toch nog even gauw een wintersportzaak binnenliepen en hier hadden ze de giro die als gegoten zat (zeker omdat je hem kon verstellen) Uiteindelijk heeft ze heel veel helmen op gehad en het is een puber dus speelde uiterlijk een heel klein beetje mee maar bleek het niet zo gemakkelijk om de juiste goedpassende helm te kopen.

Succes.

Haar oude helm was een Lidl helm die prima was maar het verstelbare knopje voor de helmbinnen grootte was lam. De goedkopere helmen hebben soms wat minder ventilatie en ik vind ze er soms wat lomper van uiterlijk maar het zijn wel goedgekeurde helmen en als de pasvorm goed is is het een prima aankoop.

• SPAM

De zoekfunctie al eens gebruikt?

• Jean

Ik heb dit jaar ook een helm gekocht een Salomon Icon Origins Custom Air. Heel veel winkels langs geweest en helmen gepast, ik vond zelf dat je heel snel merkt of een helm wel of niet lekker zit. Deze zat mij het beste, was niet super goedkoop maar ik dacht als ik dan toch een helm ga dragen dan moet hij ook goed zitten anders is de kans nog groot dat ik hem niet zou dragen. Afgelopen week naar Italie geweest en daar hem de hele week gedragen, ik vond het geen enkel probleem. Let wel op of je skibril ook goed past op je helm, die van mij zat niet helemaal goed in combinatie met mijn helm.

Ik zou zeggen ga bij een aantal winkels helmen passen laat je goed voorlichten en je voelt snel genoeg of hij goed zit.

Succes met de aankoop.

• gerard1808@hotmail.com

Fijn al die reacties, we gaan zaterdag maar eens op pad, enige wat ik me afvraag dragen jullie allemaal een skibril en geen zonnebril in combimatie met de helm??? het is n.l. zo dat ik vorig jaar een hele dure zonnebril op sterkte heb gekocht, ik heb mij heel goed laten adviseren omdat ik hem natuurlijk ook altijd draag met de wintersport, of moet ik dan nu ook nog een skibril op sterkte aanschaffen omdat dit niet zou passen??? Een normale skibril is geen optie omdat ik brildrager ben.en een skibril over mijn normale bril…. nee dat lijkt me werkelijk helemaal niks.

Kom maar op met jullie reacties haha