Verslag Serfaus

• Anouk85

Een verslag van een weekje wintersport in Serfaus van 22 januari tot 29 januari.

Zaterdagmorgen 22/1 vertrokken we met 8 man vanaf een tankstation bij Nieuwegein richting Oostenrijk. Iedereen had er zin in en de reis vlotte goed. Rond 14.00 uur arriveerden we in Serfaus. Omdat ik

het verkeerde adres doorgegeven had (van Hotel ideal) stond de hele groep midden in het dorp in plaats van aan het begin (OOps). Gelukkig was dat snel opgelost en konden we direct de appartementen in.

Zoals ik al eerder beschreven heb, deze waren prima uitgerust. Na alles uitgepakt te hebben zijn we richting het dorp gelopen om de passen te kopen en spullen voor enkele te huren. Snel gegeten en terug om

daarna ons bed in te duiken.http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/976167f367f7693f1807777750afc9b3/Serfaus%252011%25055.JPG

Zondag 23/1, de eerste skidag. Vroeg de berg op, waar het erg koud was in vergelijking met een week ervoor. In deze week lagen de temperaturen zo tussen -5 en -10. Koud zat dus. Deze dag zijn we het hele gebied doorgecrosst. Natuurlijk ook direct een zwarte piste genomen. Ik vond het wel een snelle route terug, maar achteraf had ik beter voor iets anders kunnen kiezen. De Diretissima was een behoorlijke kuitenbijter. Nu begreep ik waarom er geen mensen vanaf gingen ;). Lange dag gemaakt en rond 5 uur gingen we de piste af. Nu op zoek naar een leuke apresski-tent. In Pub George terecht gekomen, maar de gemiddelde leeftijd ligt hier toch iets hoger dan in mijn vriendengroep. Het leek net alsof ze een blik ouderen hadden opengetrokken die 1 x per jaar zich een weekje mogen uitleven.

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/1a59f5ff5d6b69aecb1737c08198b679/Serfaus%252011%25082.JPG ;) Niet helemaal voor ons 30-minners.

Maandag 24/1. Een zonnige dag. Weer op tijd naar boven om eerst richting het Masnergebied te gaan. Ik moet zeggen dat tussen Komperdell en het Masnergebied, mijn meest favoriete pistes liggen. Irritant is trouwens in dit skigebied, dat de pistes niet genummerd zijn maar vernoemd naar de lift die erlangs/er overheen loopt. Heeft de hele week voor verwarring gezorgd. Na de middagpauze heeft vriendlief zijn skispullen omgeruild voor een snowboard. Een andere vriend is op de ski's gestapt. Ze wilden eens iets anders uitproberen en ik moet zeggen dat het best goed ging. Heb de skijuf uitgehangen en de mannen van de dalafdaling kunnen loodsen. Nu begreep de snowboarder onder ons, dat skieen lang niet zo makkelijk is. Mooiste quote: ‘' je moet echt bochtjes draaien’'.

's Avonds pasta gekookt en lekker voor de tv gehangen.

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/5b916fb1832b88d443636eeaa5d364c3/Serfaus%252011%25083.JPG

Dinsdag 25/1. Vriendlief voelt zich beroerd en besluit na een uurtje terug te gaan naar het appartement. Jammer, daar gaat mijn skimaatje! Die dag richting Ladis geweest. Wat was het daar groen. Het is goed te zien dat er al een tijd geen verse sneeuw in de lager gelegen gebieden is gevallen. Wel een mooie blauwe piste en gegeten bij Weiber Kessel. Ligt wellicht wat uit de richting binnen het gebied, maar lekker eten en een gezellige sfeer hangt er zeker. Die dag maar niet wezen apresskieen. Vervelend nieuws uit NL zette een domper op de sfeer.

Woensdag 26/1. Afgelopen nacht heeft het gesneeuwd en dat was goed te merken! We zijn weer richting Masner gegaan daar waren de pistes nog niet platgereden door de pistesbulley's. We hebben lekker door de poedersneeuw kunnen skieen. Een vriend zelfs letterlijk; verloor een handschoen in de lift. Probeer hem dan maar eens terug te vinden! Uiteindelijk na een half uur zoeken lukte dat toch. Bij het Masnerrestaurant maar eerst een Heise Choco mit Sahne genomen en daarna weer verder geskied. Die avond bij de Patschi naar de apresski geweest. Voornamelijk duits/oostenrijks georienteerd met af en toe een NL-knaller er door heen. Ook jeugdigen zijn er te vinden. Na een paar uur zijn wij met zijn tweeen afgehaakt en naar de pizzeria gelopen.

Donderdag 27/1. De ene laatste dag alweer, wat gaat het snel. Mijn vriend besloot om 'sochtends maar niet te gaan skieen. De griep + avond apresski waren niet helemaal goed verlopen. Zelf voelde ik mij wel aardig. Het was een zonnige dag vandaag en we zijn richting de schongampbaan gegaan. Daar zit een funpark met een soort airbag. Je kan dus sprongen oefenen zonder dat je vervelend terecht komt. Vriend had zich inmiddels ook weer aangesloten. Na het eten, bij de nieuwe Zirbenhutte, voelde ik mijzelf erg beroerd. Direct terug gegaan naar het appartement, maar eerst de Frommesabfahrt af. Wat duurt die lang als je je ziek voelt! Bij de plaatselijke apotheek heb ik maar allerlei pillen ingeslagen. Thuis snel in bad en de sauna in. Daarna ben ik op de bank geploft en werd er zelfs voor mij gekookt! Vroeg mijn bed in gedoken zodat ik nog wat aan de vrijdag had. http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/e926d304fe1aa8677b13f9cb8627ebc3/Serfaus%252011%25105.JPG

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/1b03e24508f2eb71359089b296a191e6/Serfaus%252011%25091.JPG

Vrijdag 28/1. De laatste dag. Bij het opstaan voelde ik mij weer helemaal het vrouwtje ;). Zijn wat later de pistes opgegaan en hebben rustig wat pistes gepakt. Rond half 2 op het terras van Leithe Wirth gaan zitten om even te eten. Een uurtje later weer opgestaan om de laatste pistes van deze vakantie te nemen. Ik loop naar het skirek……… waar zijn mijn ski's??? Ik heb wel 10 rondjes rond alle skirekken gelopen maar mijn ski's waren echt weg. Balen! Wellicht dat iemand ze per ongeluk had meegenomen dus ben ik nog een uurtje blijven zitten. Uiteindelijk maar naar beneden gelopen met skistokken. Gelukkig zaten we dicht bij het dal. In het dorp ben ik alle skiverhuurbedrijven afgeweest om te vragen of ze mijn ski's wellicht binnen hadden gekregen, maar niks! Vriend is als laatste bij het restaurant weggegaan. Daar bleef een setje huurski's staan. Jammer genoeg stond bij het verhuurbedrijf geen persoon geregisteerd of appartement waar die persoon verbleef. Zeer waarschijnlijk heeft deze persoon mijn ski's gestolen.

Rond 5 uur stond ik bij het politiebureau om aangifte te doen. De eerste 10 minuten ben ik nog doorgezaagd met allerlei vragen daarna brak het ijs toen ik vertelde dat ik criminologe ben. Na al het papierwerk ben ik maar mijn spullen in gaan pakken en gaan eten. Een slechte afsluiter van mijn skivakantie dus! Zeker toen wij 's avonds het bericht kregen dat de vader van een vriendin, die hoogzwanger is, plotseling overleden was.

Conclusie: heerlijk geskied, lekker veel zon gehad, prima appartement, maar een raar verlopen skiweek met ziekte, diefstal en overlijden.

http://fotopocket.nl/fpimages/2011/02/01/50bff405dcc35484b2ada908a0d74eef/Serfaus%252011%25114.JPG

• Anouk85

Ps. had nog wat foto's willen toevoegen maar kreeg het niet voor elkaar.

• Helga

Hoi Anouk,

Wat balen zeg van je ski's en het nare nieuws…. Dat is geen leuke afsluiter van je vakantie.

Die direttissima is inderdaad een kuitenbijter! Hebben jullie de Tscheinabfahrt en de Lazid Nord abfahrt ook gedaan? Die vond ikzelf erg leuk! en natuurlijk op de Masner de Pezid-Vertikal.

Wat vond je van het gebied? Zou je er nog een keertje naar toe willen?

• kootje

Wat een nare afsluiting van een lekkere skivakantie.

Wat lukte niet bij het plaatsen van de foto's M.a.w. waar ligt het probleem???

• Anouk85

Ik weet niet hoe ik de foto's toegevoegd krijg. Via welk link oid?

• kootje

Via Tinypic of fotobucket je foto uploaden en dan

Je eigen topic onderaan “bericht wijzigen” aanklikken en de foto's tussen je bericht plaatsen.

Zie voor uitgebreider uitleg onderstaande topics.

http://ski.startpagina.nl/prikbord/9993127/9993796/re-vraag-over-foto�s-plaatsen#msg-9993796

http://ski.startpagina.nl/prikbord/read.php?3008,13466827,13466863#msg-13466863

Succes

• Janneke

He jak, wat een vervelend nieuws, en balen van je ski's. Wel raar dat van dat paar huurski's dat overbleef, er bij de skiverhuur niemand geregistreerd stond.

• Anouk85

Dat vonden wij ook al raar. Wij moesten bij het skidepot onze gegevens afgeven (was wel een andere dan de betreffende skiverhuur). Maar goed, die persoon had het volle pond betaald plus een diefstalverzekering. Het gebeurt vaker en het is jammer. Maar niet het allerbelangrijkste.

We hebben wel enorm genoten van het skieen hoor!

• kootje

Prima gelukt Anouk.(tu)

• gerard1808@hotmail.com

Wel een raar einde van jullie vakantie he? die ski's tja balen maar het overlijden van de vader van je vriendin is wel heel triest.

Wel fijn dat jullie ondanks alles toch nog genoten hebben. Wat betreft dat stelen van skis daar heb ik echt geen goed woord voor over, laat ze toch met hun “tengels”van andermans spullen afblijven. Het is toch te gek voor woorden dat je niet eens even rustig kan gaan zitten eten!!!!!! zonder dat je bang hoeft te zijn dat je spullen gestolen worden.