begin maart ga ik naar Italie , wat is een goede plaats om te vertrekken voor tochten , en de Sella ronde ? ( net terug Oostenrijk ,mooi weer goede sneeuw ) vrgr Maarten
De plaatsen Selva (ook bekend als Wolkenstein), Colfosco, Corvara en Arabba liggen letterlijk op de sellaronde. Maar ook andere plaatsen in de buurt zijn zeer geschikt. Er zijn heel veel schitterende tochten mogelijk. De sellaronde is meer een soort A10, inclusief de files. Je hebt stukken van de sellaronde nodig om ergens anders te komen.
Precies ! Als je je veel van de Sellaronde voorstelt valt het absoluut erg tegen.
Op een rustige dag ski je hem in een uur of drie, en kun je hem daarna op dezelfde dag nog een keer in de andere richting doen.
Op een drukke dag ski je de hele dag tussen een mierenspoor van skiërs, en moet je bij veel liften lange tijd in de rij staan.
Alle dorpen aan de Sella ronde zijn geschikt om aan de Sella ronde te beginnen, linksom of rechtsom, maakt niet uit. Wel is het denk ik in bijv. Selva 's ochtends drukker om van start te gaan, dan bijv. vanuit Arraba of de Passo Pordoi (waar ik vorig jaar in een hotel bovenop de pas zat).
Tja, sommigen zeggen dat je meer in de lift zit dan dat je skiet, maar ach, is dat eigenlijk niet altijd overal? Zit je ergens 20 minuten in een lift om boven tekomen en ben je binnen 5 minuten naar beneden geskied. Dat geldt niet alleen voor de Sella ronde, maar ik eigenlijk vrij standaard.
In 3 a 4 uurtjes kun je dat rondje makkelijk maken, dus i.p.v. in één ruk door te gaan, kun je natuurlijk ook in de lift opletten of een afdaling er leuk uitziet, en zo ja, eerst die afdaling maken en dezelfde lift nog eens nemen voor je verder gaat. 't Is maar wat je wilt: wil je zo snel mogelijk van A naar B of wil je leuk skiën?
Wij gaan begin Maart naar Arabba. Ook aan de Sella Ronde. Mooie plek voor de Ronde te doen, maar ook om een dagje Val Gardena te gaan doen, Alta Badia met Heiligen Kreuz, of de Laguzoi. Ook mogelijkheid tot de Marmolade. 2 liften en je staat aan het dalstation hiervan. Dit alles met de skies aan. Je kan je hier makkelijk een week mee vermaken.
Wil je wat meer zien, en dat willen wij want vorig jaar een week in Selva gezeten. Dan kan je met de auto vanuit Arabba nog in korte tijd naar de gebieden van Cortina, Civetta en de Passo Pellegrino. Wat wij gehoord hebben erg rustige en mooi gebieden, die groot genoeg zijn voor een dag, en misschien zelfs te groot voor een dag.
Deze zitten allemaal op dezelfde skipas van de Dolomieten Superski.
We gaan het zien dit jaar.
Jaar erop gaan we misschien naar het Fassatal, met iedere dag een ander gebied. Of in het Pustertal, bij de Kronplatz.
Mogelijkheden zat.
Groet,
Marcel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?