Welke ski en snowboard winkel

• Erik

Hallo,

Welke ski en snowboard winkel kunnen jullie aanbevelen ?

Qua assortiment, service, bereikbaarheid en prijs.

Ben ook benieuwd naar goede en slechte ervaringen.

Ik zie graag jullie reactie!

gr Erik

• lennart

Eentje in je wintersportgebied!

Assortiment: waarschijnlijk meer dan je in NL kan vinden, kan je meteen testen en daarna kopen.

Service: mocht er ter plekke wat zijn kan het meteen verholpen worden. Naderhand heb je altijd internationale garantie e.d.

Bereikbaarheid: wellicht een paar minuten vanuit je hotel

Prijs: begint nu al maar einde seizoen voor zeer scherpe prijzen!

Ach, of anders een winkel in NL waar je je thuis voelt en goed behandel wordt.

• skiester

qua bereikbaarheid..: waar woon je?

• giweda

Onze ervaring is dat je de spullen het beste ter plaatse kunt huren.

Nadelen aanschaffen;

Het spul is snel ouderwets.

Je moet het zelf onderhouden, meenemen en opslaan.

Tweedehands verkopen, levert niets meer op.

Voordelen ter plaatse huren;

Altijd het nieuwste materiaal.

Goed onderhouden.

Het is te ruilen als het niet goed is.

Tijdens je vakantie kun je bv. van skiën overstappen naar snowboarden.

Huren is niet goedkoop maar bevalt ons het beste.

• hakke

Wat wij de laatste keren gedaan hebben:

Tijdens de Nederlandse week in VT is er een test event. Hier kun je skies en snowboards testen en krijg je goede adviezen. Je betaalt voor een weekkaart (12 dagdelen) iets van €20,= (Let op het is geen huurovereenkomst, je kunt op de plek alleen skiend dan wel boardend komen en moet eigen ski/boardschoenen meenemen/aanhebben, verder moet je de spullen op het eind van de middag weer teruggeven) een aantal jaar terug heb ik zo een paar skies uitgeprobeerd en ze uiteindelijk in Nederland gekocht wel rechtstreeeks via de importeur in de zaak van keuze laten leveren. Hakke en onze oudste hebben dat afgelopen jaar gedaan met een board. Er zit een nadeel aan. Eigenlijk had alleen de oudste nieuw materiaal nodig en uiteindelijk is ook Hakke gaan testen en kon het niet laten om dit najaar ook een nieuw board te kopen. Dat van de oudste via de wintersportzaak en van Hakke was niet meer te koop via de winkel ( was al uitverkocht) en uiteindelijk via internet besteld. (Garantie via importeur geregeld) De prijzen kun je checken via internet.

Natuurlijk kun je blijven huren maar in ons geval (minimaal 3x een week per seizoen is dat wel heel prijzig en het onderhoud doen we zelf en verouderd materiaal…..tja als ik een wedstrijd skier zou zijn dan zou ik dat echt merken maar ik ben en blijf toch een recreatieve skier.)Daarnaast zou ik schoenen altijd kopen en ivm moeilijke voet laat ik mij wel goed adviseren door Wiflo (alleen is die gestopt) en zal dus nu gaan naar Austria sport in Malden.

• mymelodie

Bij Snowworld Zoetermeer zit ook een grote winkel met alles wat je nodig hebt voor de wintersport!