Hallo everybody!
Hier even een live verslagje uit WinterPark.
De eerste skidag schrijf ik bij in de geschiedenis boeken.
Na een toch wel lange reisdag, kwamen we gisteravond 19.15 uur lokale tijd aan in Winterpark.
Sprookjesachtige aanblik met duizenden lampjes in het resort. Inchecken en de3 spullen wegzetten in een luxe appartement. Helemaal top met z'n vieren in een appartement met ruime woonkamer, keuken, 2 slaapkamers en 2 badkamers. Toen snel iets eten en vooral een biertje scoren. In het belgische cafe, o.k. het moet er op lijken, konden we een prima maaltijd en lekker biertje scoren. Best wel moe van de reis toen rap het mandje in. Om 02.30 uur klaar wakker, blijven draaien en om 06.00 uur er toch echt uit. Beetje internetten want dat kan gewoon hier en om 07.30 uur ontbijtje halen. Hierna de pistes op. Het is beetje bewolkt, niet te koud en de sneeuw is helemaal top. Wat een verschil met de pistes die we kennen. Droge sneeuw, geen ‘ijsplekjes’, tussen de bomen leuk om te spelen. De pistes zijn breed en vooral stil. Wat een ruimte!!!! Dit ken ik echt niet. Echt ruimte om te knallen. M'n Volkl AC30 doen het echt top. De zon komt steeds meer te voorschijn en de temperatuur zal rond de -2 zitten. De mensen die we tegenkomen zijn aardig, altijd een praatje en een groet. Wellicht oppervlakkig maar het doet leuk aan. We doen het toch wel rustig aan over de meestal groene en blauwe pistes. Beetje gas geven dan weer rustig. Heerlijk om zo na een reisdag te beginnen. Tussen de middag eten we heerlijk in een mooi en rustig restaurant op de berg. Gewoon een verademing, met tafelbedening, geen gedrang en gewoon top kwaliteit. Uiteindelijk lappen we 80 dollar voor 4 personen incl. drankjes. Kom daar maar eens om in Europa. Het prijsniveau van eten/drinken ligt echt lager dan in de Alpenlanden. Omstreeks 15.30 uur stoppen we en gaan wat shoppen in het dorpje Fraser, ongeveer 6 mijl van WinterPark Resort. Daar zit een grote supermarkt. We koken maar eens zelf. De winkel is een soort AH XXL. keuze zat. Terwijl ze hier koken type ik dit berichtje.
Morgen weer lekker weer als voorspelling. Dan zoeken we het hoger op en gaan ook eens buiten de pistes spelen als het kan. Wordt vervolgd dus.
grtzz vanuit de USA
Mr SKI