Appartement/pension in Damüls gezocht

• Bert Martens

Omdat ik nu toch thuiszit ( http://ski.startpagina.nl/prikbord/13375516/schoppernaudammellau-en-landeskrankenhaus-bludenz#msg-13375516)

heb ik tijd genoeg om de wintersportvakantie voor volgend jaar te regelen. Dit seizoen zal het er denk ik niet meer inzitten.

We zaten afgelopen keer in Schoppernau en zijn een paar keer in Damüls wezen skiën wat ons erg goed beviel.

Daarom willen we voor volgend jaar, nieuwjaarsweek, een appartement in Damüls vastleggen.

We gaan met vier gezinnen en hebben daarom de voorkeur voor vier appartementen/pension in één gebouw.

Het liefst niet te ver van een lift. Ik heb al wat bekeken op het WWW maar ik heb toch liever ervaringstips.

Wie heeft er tips voor ons ? Ik meen dat Tante Betje goed op de hoogte is van de situatie ter plekke maar ook reacties van anderen zijn welkom.

• Roger

Ik was de week voor Kerst voor het eerst in Damuls. Ik begreep van de locals dat de vaste gasten ten allen tijde voorrang hebben op het boeken tijdens kerst, nieuwjaar en carnaval. Ze gaven ons weinig kans er er tussen te komen in de piekmomenten.

Helaas heeft het gebied betrekkelijk weinig acco's dus alles is snel volgeboekt. Carnaval 2012 kon ik zelfs al op m'n buik schrijven.

Als je toch wilt proberen, zoek met name rond Oberdamuls, daar is best wat aanbod.

• tante betje

Damüls is niet zo groot en veel accomodaties (behalve de hotels) bevinden zich in de privéhuizen, die hebben dan op hun bovenste 1 of 2 verdiepingen enkele appartementen of kamers. Vier of meer appartementen in 1 gebouw, dat is er er wat minder. Niet ver van een lift is niet zo'n probleem, voor veel accomodaties heb je je auto niet nodig.

Er zijn de laatste jaren inderdaad in Oberdamüls wat appartementengebouwen bijgebouwd. Die appartementen zijn vaak eigendom van particulieren die ze dan weer verhuren. Een goede optie kan ook zijn Alpina Garni, tegenover het kinderland.

Als je op de site van Damüls kijkt bij Ferienwohnungen dan vind je bij de namen hoeveel appartementen er in het gebouw zitten. Als je iets gevonden hebt dan kan ik je wel iets over de ligging vertellen.

• Bert Martens

Dank voor de info.

Het zal zoeken worden begrijp ik öf de gouden tip onvangen.