Privéles voor snowboarder en skiër?

• Luthieneke

Kan dat? Ik wil eigenlijk wel weer even schaven maar het ene weekje wintersport is me net even te kostbaar om alleen te lessen en dus niet samen te zijn met mijn vriend (boarder dus). Zou het mogelijk zijn om privéles te nemen met 1 boarder én 1 skiër? Als we bijvoorbeeld een leraar vragen die de ene dag met een snowboard komt en de andere dag met ski's, ik roep maar wat. Iemand misschien ervaring?

• skiester

kun je beter in NL naar de lopende band en dan in de alpen lekker vrij knallen….

• Ton_

Lijkt me lastig, maar je hoeft prive les toch niet voor een hele week te nemen? Kun je niet met je vriend afspreken dat je een of twee keer een ochtend los van elkaar een uurtje of 3 priveles neemt.

Of is het nog zo pril dat je elkaar zelfs geen 3 uur kunt missen?

Ton.

• Marinus

Moet kunnen denk ik, zijn vast wel leraren (m/v) die èn kunnen skiën èn kunnen boarden.

Of de skiër veel opsteekt tijdens de boardles en omgekeerd is natuurlijk de vraag.

• Janneke

Ach, zal vast wel kunnen. Ik heb vorige week 2 dagen snowboard les (geen privé les) genomen met mijn vriend en een vriendin, de rest van onze groep ging lekker skitochtjes maken. Na 2 dagen hebben we nog 1 dagje geboard en de rest van de week bij de rest van onze groep aangehaakt om weer lekker op de ski's tochtjes te maken. Tja, dat krijg je als je beiden doet.

Maar die leraar van ons gaf zowel ski als snowboard les.

De lessen beginnen normaliter op zondag, maar wij zijn op maandag en dinsdag aangehaakt, daar deden ze niet moeilijk over. Zelfs niet bij een groepsles.

Als jij al kunt skiën, maar een beetje wilt bijschaven, en je vriend idem maar dan boarden, moet wel kunnen volgens mij. Een heleboel tips om je techniek te verbeteren kan zo'n leraar vast wel mondeling aan je doorgeven zonder het te hoeven voordoen (bijv. door je kniën, niet met je schouders draaien, blah blah blah).

Ik zou 't gewoon vragen daar. En als het niet kan, neem je toch maar een paar uurtjes/dagen les?

TIP:

In plaats van les kun je evt. ook een safari boeken. Ga je onder begeleiding lekker tochtjes maken en krijg je tussendoor tips om je techniek te verbeteren. Vaak zie je bij zo'n safari zowel skiërs als boarders.

• Luthieneke

Haha, nee pril is het allang niet meer (dit jaar 10 jaar, we hebben elkaar ontmoet op een tafel in de Yeti in Tignes :D). Op zich is de constructie die jij voorstelt niet zo'n gekke, ik zal het eens met vriendlief overleggen. Zo'n safari zoals Janneke voorstelt klinkt me ook wel erg leuk in de oren trouwens, nog nooit gedaan.

Ik ga ook eens kijken voor een lopende band in de buurt, weet eigenlijk niet of er 1 een beetje dichtbij is. Bedankt voor de tips allemaal!

• Ton_

LOL! Elkaar ontmoeten OP een tafel in Tignes. :)-D

Daar moeten wel hele goede Apres Skiers van komen :D

• Luthieneke

Precies, :)-D Heel veel :D Ik hoop maar dat de nakomelingen niet al te goede après skiërs worden eerlijk gezegd… (:P)