We zijn weer terug uit St Anton. Het waren heerlijke dagen. Zoals in de eerdere berichten aangegeven, was de sneeuw goed. Want van te voren zat ik wel een beetje in de piepzak. En, gedurende de week werd de sneeuw steeds beter. Tussendoor nog brede poederbakken getest, leuk om eens te doen. Maar ik zou nooit van die brede latten als vervanging willen van mijn huidige ski's, en om nu twee paar te kopen voor 2 weken per jaar…
Overigens nog een routetip: De route over Stuttgart is bij het stuk waar de Autobahn splitst en de weg flink stijgt is door wegwerkzaamheden erg filegevoelig (wij stonden 1,5 uur stil). Ik weet niet hoe lang dit gaat duren, maar terug zijn we over Feuchtwangen/Crailsheim gegaan, dit is 20 km langer.
Het skigebied:
- Voldoende uitdaging.
- Erg mooie, ruige omgeving
- Goede infrastructuur
- Je kan alle kanten op (bijv. ook Weisse Ring)
Nadelen:
- Verbinding naar Lech/Zürs is erg lastig (overvolle bussen), en nou niet ermee komen dat ik dan maar vanaf de Valluga II moet afdalen
- ??
Accomodatie:
We zaten in Hotel Kaminstube net boven de Mooserwirt. Dus echt ski in-ski out. Goed verzorgde kamers, prima eten, wel veel groepen in het hotel (maar dat kan ook aan de tijd van het jaar liggen).
Eten:
- Griabli tegenover de Mooserwirt voor een goede lunch, wat beter dan de gemiddelde vreetschuur.
- De Rodelalm is helemaal vernieuwd, een leuk restaurant, met wat minder doorsnee gerechten, bijvoorbeeld een grote varkensknie (moet je wel van houden). Ze hebben er ook ‘gewoon’ Wiener Schnitzel met Pommes…..
- Hotel Petersboden in Oberlech, mooi terras, lekker eten.
(overigens aten wij 's middags (biertje, colaatje, spaghetti/gröstl/gnocchi o.i.d.) voor rond de 15 euro per persoon)
Foto's:
's ochtends vroeg, blauwe lucht bij de Galzigbahn
Vroeg starten, nog rustige pistes
Er werd alles aan gedaan om de pistes in goede conditie te krijgen
Zonder woorden
Idem
Maagdelijke pistes
Ulmerhütte
Poederski's getest
Gewoon mooi
Blauwe 17 richting Stuben, mooie afdaling, wel snel grote buckels (komt slecht over op de foto)
Zwarte 10 verbinding richting Schindlergratbahn
Afsluiting op het terras bij Griabli in de zon.
Kortom: een heerlijke week, we kijken nu alweer uit naar eind februari, als we naar Serfaus gaan.