skiunfall

• kappl

Kaltenbach – Tragisch endete am Samstag ein Skitag in Kaltenbach im Zillertal. Kurz vor Mittag wurde ein Wintersportler im Skigebiet Kaltenbach/Hochzillertal bei einem schweren Unfall getötet.

Das berichtet das Landespolizeikommando Tirol in einer Erstmeldung. Bei dem Opfer soll es sich um einen holländischen Urlauber handeln.

Näheres sei derzeit noch nicht bekannt. Wir werden weiter darüber berichten. (red)

• jolanda

Kaltenbach – Bei einem Skiunfall im Zillertal ist am Samstag ein niederländischer Urlauber ums Leben gekommen. Nach Erhebungen der Polizei geriet der 47-Jährige aus vorerst unbekannter Ursache über den Pistenrand und schlug mehrmals auf. Er erlag noch am Unglücksort seinen Verletzungen.

Der Unfall ereignete sich im Skigebiet Kaltenbach/Hochzillertal, wo der Tourist auf der „Piste 8“ mit Freunden unterwegs war. Bei dem Unglück trug der Mann einen Helm. (APA)

• skiester

lekker dan… Dat verwacht je ook niet als je met je vrienden een afdaling maakt…::o Sterkte aan de nabestaanden..

• hakke

Is dit al het tweede ongeval in de maand januari in Kaltenbach heb er nl anderhalve week ofzo ook al over gelezen. Mogelijk en hopelijke gaat het om hetzelfde ongeluk.

• DucatiF1

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8817802/__Skir__47__verongelukt__.html?sn=binnenland,buitenland

• hakke

Is dus het tweede ongeval. Het andere betrof nl een duitser die op een rode piste werd aangeskied door iemand die van buiten de piste kwam.

• Luthieneke

Vreselijk :(

• skiester

ik heb dit jaar trouwnes al heel wat ongevallen gezien, vanuit de lift:

- Snowboarder die het uitbrult van de pijn na een (naar het leek) verdraaide knie in Laax

- Een stevige val op de zugspitze - afgevoerd met banaan

- 2 skiers op elkaar geklapt op de zugspitze, beide buiten bewustzijn, later toch bijgekomen en afgevoerd met heli

- en gisteren zag ik nog een piste redder met banaan er vandoorgaan in Brunni.

Is het toeval of ben ik meer in de bergen en zie ik meer? Krijg bijna het idee dat onpiste skien gevaarlijker ah worden is dan offpiste!

• JW

Ik geloof zeker dat off piste veiliger kan zijn dan on piste.

Mits je als off piste-skiër weet wat je doet, je mogelijkheden niet overschat, en geen onverantwoorde risico's neemt met de veiligheid (lawines c.a.) ! Maar in principe heb je buiten de piste je “veiligheid” vrijwel helemaal zelf in de hand. Een vervelende valpartij etc. kan iedereen overal overkomen.

On piste spelen niet alleen “eigen fouten”, maar ben je ook erg afhankelijk van het gedrag van je medeskiërs ! Gebrekkige skitechniek, veel te hoge snelheden waar dat niet kan, grote drukte op de piste enz. enz. maken het gevaar dat je door een fout van een ander tegen een ongeluk aan loopt gewoon groter.

• gerard1808@hotmail.com

Vreselijk, ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.