Nieuwe Elan ski's: Amphibio

• Sebastiaan

Vanavond ben ik naar de presentatie en testavond geweest van de nieuwe innovatie van Elan in snowworld.

Nieuwe innovatie heet “Amphibio”.

Wat een super uitvinding weer van dit skimerk!

Ze combineren in de ski's een Full camber ski met een Rocker ski.

De ski's hebben aan de buitenzijde Rocker en aan de binnenzijde een full camber, wat inhoudt, dat je hierdoor wel een rechter en een linker ski krijgt.

Voordeel is dat de ski's makkelijker de bocht insturen, maar wel volle kantengrip houden en heel veel sportiviteit.

Er zit ook ongelovig veel rebound in de ski's, helemaal top!

Nou is Snowworld niet de meest ideale plek om het te testen, maar heb wel even goed kunnen voelen, dat het echt werkt, had ook niet anders verwacht van Elan.

Maar meteen even de Waveflex 82TI als testski geregeld voor mn vakantie in maart, kan ik het daar ff goed uittesten.

Deze ski's zijn volgend seizoen verkrijgbaar, alleen nog in the high end modellen vanaf een 599,-.

Ik kan alleenmaar zeggen, als je wat nieuws zoekt, DOEN!!!

Laat dit geen spam zijn, maar gewoon enthousiasme over een super uitvinding!

Heb tenslotte geen aandelen bij Elan, dus win er niks mee.

Grtzzz,

Sebastiaan

• Marinus

Ik heb nog geen spam meldingen binnen :D

Laat even weten na de vakantie hoe de ski bevalt.

• Sebastiaan

Dat zal ik zekers doen!

• germie

en hoe beviel de waveflex? Ik heb dat type nog op m'n verlanglijstje staan. Waar heb je de 82 xti ski gekocht?

• skiester

overigens schijn salomon ook weer iets helemaal nieuw te hebben maar dat is meer in de freeski range: iets met extreme taillering.. ben ff kwijt hoe ie nou heet..

• Sebastiaan

Zowiezo zijn de Waveflex series altijd top ski's geweest, dus kan ik je echt aanraden.

Zeker als je een ski zoekt om goed mee te knallen en carven

Ik heb ze niet gekocht, zit namelijk zelf in de skiverkoop en kan daardoor altijd

testski's van de leverancier meenemen op vakantie.

Verder testen we elk jaar de ski's tijdens de testweek in Sölden, heb dus wel een erg goed beeld hoe de ski's van tegenwoordig skiën.

De 82Ti heeft iig wel degelijk mijn voorkeur, super directe ski, veel rebound, lekker breed

onder de binding, dus een ski voor alle condities op de piste!

Kost wel wat knaken, maar dat betaalt ie helemaal terug!

Helaas hebben wij de ski dit seizoen niet in de collectie gehad, maar dat gaat zekers veranderen volgend seizoen.

• Sebastiaan

Dat zal zeker kunnen, heb wel een nieuw allmountain model getest de Enduro, weet niet of je die bedoelt?

Zeker een fijne ski.

• Jur

Volgens mij zit dit nwe amphibio idee nog niet in de waveflex 82ti dat komt pas in de modellen van komend jaar..