Vslag Ellmau

• peddy

Afgelopen zondag om 5:00 uur samen met mijn skimaatje vertrokken naar Ellmau voor onze jaarlijkse mannen-ski-vakantie. Na een voorspoedige reis van 8 uur even gaan lunchen en drinken in de Alm. Wat direct opviel was dat het erg rustig was. Voor ons geen probleem want lege pistes betekent knallen. Na de lunch de ski's weggebracht voor een servicebeurtje onder aan de Hartkaiserbahn. Besloten om gelijk maar even wat te drinken bij Fabels, hier was het gezellig druk. Zoals altijd in de mannen-ski-vakantie slapen we altijd in Haus Bavaria. Na een hartelijk welkom van Maria ons even opgefrist en naar Gasthof Au voor het avondeten. Daar hebben ze afgelopen jaar ook niet stil gezeten. Zowel de buiten- als binnenkant is flink onder handen genomen met een echt mooi resultaat.

We hadden ons op het ergste voorbereid wat het weer betreft. Het zou flink boven nul zijn en zo nu en dan zou er een bui vallen en dat is bij plus temeraturen regen. bij aankomst was het 3 graden boven nul en droog dus dat zag er nog niet zo slecht uit.

• kootje

“Dinsdag prachtig weer” en daar doe je het toch voor. Weer een mooi verslag voor het reisverslagentopic.

• Marc

Het verbaast me dat er nog zo veel sneeuw ligt op pistes als je weet dat de dalstations van Skiwelt allen een stuk onder de 1000 meter liggen.

Blijkbaar hebben de sneeuwkanonnen flink hun best gedaan vooraleer de tempertuur de hoogte zijn ingegaan.

Mooi verslag.

Ik ga op 4/3 naar Soll. Ik hoop dat er tegen dan ook nog wat sneeuw ligt.

Marc

• Remco

Ik vertrek op 5 februari,

het ziet er dan iets rooskleuriger uit dan deze week.. Pff.. wat zal je eigenlijk hebben gebaald, want dit wil niemand natuurlijk.

Die Dinsdag dus wel lekker kunnen skien,, die is dan maar mooi meegenomen.

Bedankt voor je leuke verslag

• Ski Ilse

Hey Peddy, toch nog goeie dagen gehad! Leuk verslag. Jammer van jullie laatste dag maar idd, gelukkig heb je nog een herkansing.

p.s. groetjes aan je vader………

• hidheroplantsoen19@home.nl

peddy,

leuk te lezen dat je, ondanks de ietwat tegenvallende weersomstandigheden, een positief verslag hebt geschreven.

wij gaan 18-02 naar ellmau. nog meer zin in nu.

groet gert-jan

• Janneke

Ik ben zelf net terug van mijn wintersportvakantie, en moet dus na een weekje afwezigheid eerst even alle nieuwe topics doorlezen, maar zodra ik daar mee klaar ben en alle verslagen gelezen heb (deze moet ik ook nog lezen, hoor), zet ik ze in de loop van de week in het reisverslagenoverzicht.

• Janneke

Zo, het reisverslagenoverzicht is inmiddels bijgewerkt, je verslag staat erbij, hoor. Leuk verslag, en fijn dat je het ondanks het weer toch naar je zin gehad hebt. Voor mij ook leuk om te lezen, omdat we vroeger van ‘76 tot ’88 altijd op wintersport gingen naar Ellmau en ik dus al die plaatsjes van toen nog ken.

• ladydancer

Hoi Peddy, super leuk verslag weer! Waar is die 5e foto gemaakt? Ik herken het eventjes niet…. ;-)

Groetjes Simone

• peddy

Deze is genomen van het terras op de Rigi met blik richting de Hohe Salve.