atomic cloud 8

• lindi

Hallo allemaal, heb een vraag en misschien kunnen jullie helpen!

Afgelopen weekend heb ik 3 dgn heerlijk geskied in flaine. Nu heb ik afgelopen zomer mijn skies verkocht. Ik heb daarom skies gehuurd. Ook omdat ik wel eens iets anders wil proberen nadat ik 6 jaar op dezelfde skies heb geskied.

Ik wil graag nieuwe skies kopen maar vind het lastig welke! Nu heb ik eens op een testavond skies geprobeert vn nordica en daar skiede ik absoluut niet lekker op. Ik ben dus bang dat als ik nieuwe koop ze tegenvallen. Nu heb ik afgelopen wkd op de cloud 8 van atomic geskied. De sneeuw was niet super, ijzig boven en pap beneden. Maar heb wel erg fijn geskied op de cloud 8, maar ben ik bang dat ze niet stijf genoeg zijn voor mij. Ik ski voornamelijk op de piste, maak veel kilometers en hou van lekker doorskien! En naar beneden racen. Ik ski alle pistes en ben redelijk gevorderd, heb ook al eens een weekje lesgegeven.

Wie heeft er ervaring met de atomic cloud 8? Of misschien met de cloud 9? Misschien is de cloud 9 meer geschikt? Ben zelf bang dat de cloud 8, niet stijf genoeg is of dat ik dan misschien over een jaar of zo weer andere skies nodig ben.

Of hebben jullie nog heel andere suggesties?

• skiester

kan weinig zeggen over de cloud, maar als je twijfelt sowieso niet doen. Gewoon wachten, weer testen/huren en pas kopen als je gevonden hebt wat je zoekt!

• Janneke

De Cloud 8 wordt ook wel beschreven als de comfortabele all-round damesski voor de recreatieve skiër.

Als je twijfelt, niet doen. Gewoon huren, testen, en dan pas beslissen en kopen.

Als je binnenkort gaat skiën en je hebt je keuze gemaakt, grote kans dat je eind maart of in april de uitgekozen ski's ergens hier in NL in de aanbieding kunt kopen. En als het een nieuw model is, dan misschien niet dit voorjaar al in de uitverkoop, maar dan hoogstwaarschijnlijk in het najaar ergens in de aanbieding.

Je kunt je evt. al een beetje voorbereiden op wat je denkt dat goed voor je zou kunnen zijn, via bijv. de skitest van versesneeuw.nl: http://versesneeuw.nl/skitest

• skiester

ps ik zag toevallig dat Frantzen in Amsterdam een aanbieding had voor de Cloud9!

ps2: staar je niet blind op de damesski's…

• lindi

Bedankt voor jullie reacties!!

De test ga ik zeker invullen.

Ben niet specifiek op zoek naar een damesski. Hou zelfs helemaal niet van die krulletjes enzo ; )

Puur toeval dat ik een damesski huurde en deze goed beviel.

• Janneke

Vroeger betekende een damesski niet meer en niet minder dan een frivool printje.

Nu betekent een damesski meer dan dat, meer afgestemd op de vrouwelijke lichaamsbouw.

Allemaal gemiddeld genomen natuurlijk, gaat lang niet voor iedereen op (sommige vrouwen zullen zich prettiger voelen op een mannen/unisex ski, en vice versa).

Maar de Cloud serie van Atomic is op zich helemaal niet verkeerd hoor, het zijn comfortabele allround damesski's.

Ik heb die skitest op versesneeuw gedaan, en de resultaten/adviezen (met plaatjes, omschrijving, beoordelingen, etc.) gekopieerd naar een A4-tje, uitgeprint en in mijn portemonnee zitten. Als ik dan straks ergens ben en een van die modellen kan huren, kan ik ze uitproberen.

• Risky

Ga voor de Cloud 9 een heerlijke ski, volgens mijn vrouw.

• Janneke

Ja, maar wie zegt dat jouw vrouw net zo skiet als Lindi, zelfde stijl, zelfde techniek, zelfde ervaring, zelfde snelheid, zelfde voorkeur, zelfde lichaamsbouw, etc. etc.

Als het zó makkelijk was om een ski uit te kiezen…

• Paula

Ik probeer ze te huren (eerst in Winterberg, daarna in Flachau) en ben erg benieuwd hoe ze skien. Het fijne er aan is dat ze relatief licht zijn zodat je er niet mee loopt te zeulen.

• Marco-tje

Paula Schreef:

——————————————————-

Het fijne er aan is dat ze relatief licht

> zijn zodat je er niet mee loopt te zeulen.

Dat is uiteraard het belangrijkste criterium bij de keuze van een ski…