taxi les arcs ?

• atomic

We hebben vandaag de reisbescheiden toegstuurd gekregen voor onze vakantie naar Arc 1800.

Volgens de bescheiden worden we afgezet in Arc 1600 en moeten we het laatste stukje naar Arc 1800 met de gratis ski-bus verder.

Vanaf het bus station in Arc 1800 moeten we dan nog een stuk omhoog lopen naar ons appartement.

Omdat we toch in Arc 1600 moeten uitstappen, zat ik eraan te denken om vanaf daar een taxi te nemen die ons bij het appartement afzet.

Ik heb er vorig jaar niet echt opgelet, maar ik kan me niet herinneren dat ik een taxi heb zien rijden. Op internet kan ik alleen taxi bedrijven vinden die transfers vanaf Moutiers en/of Bourg St. Maurice aanbieden.

Weet iemand of er op zaterdag taxi's rijden en wat het ongeveer zou kosten om vanaf het busstation in Arc 1600 naar ons appartement in Arc 1800 te komen ?

Ik weet dat de busverbinding tussen Arc 1600 en 1800 goed is, maar als het mogelijk is willen we vermijden dat we de laatste 500 meter met onze bagage berg op moeten lopen.

Al vast bedankt voor de reacties.

• sylv

Er gaat een bus naar 1800. Deze ging vorig jaar volgens mij om het kwartier, dacht ik.

in 1800 zijn er ook busje die vanaf het bus station naar de verschillende wijken rijden. . Welke acco zit je?

op lesarc.com heb ik vorig jaar de tijden van de busjes gezien.

kijk ook eens hier:

http://ski.startpagina.nl/prikbord/9535986/9543115/re-les-arcs-18001950-of-2000

sylv

• atomic

We zitten in Pierre & Vacances Le Belmont. Dit ligt niet zo heel ver van het busstation in Arc 1800 vandaan. Vanuit het busstation volg je de weg omhoog en bij de eerste kruising ga je linksaf en ligt het gebouw aan het einde van dit straatje. In dit straatje komt geen bus of busje. Deze rijden naar een ander deel van Arc 1800

We lopen dit stukje elke avond als we vanuit het centrum terug komen en het is ook niet onoverkomelijk. Maar het scheelt alweer als we onze bagage niet de berg op hoeven te trekken maar dat we voor de deur afgezet kunnen worden.

• Jean

Volgens mij kun je het beste een taxibedrijf bellen en een taxi bestellen. Wij doen dit ook nog wel eens vanuit Vallandry naar Landry. Wat dit kost vanuit Arc 1600 naar Arc 1800 weet ik niet.

Ik heb wel een aantal telefoonnummers van taxibedrijven die wij in onze informatiemap hebben staan voor onze huurders.

Die kun je misschien van te voren al eens bellen om te informeren.

Taxi Du Clos Sarl Tel. 0033 4790 74506 of 0033 6 15411615

Absolute Taxi Tel. 0033 6 19546647

Taxi Benoit Andre Tel. 0033 4790 70806 of 0033 6 11429957

Volgens mij zit Absolute Taxi in Bourg Saint Maurice en de andere twee zijn gevestigd in Landry.

Vriendelijke groet,

Jeannet ( www.chezrobert.org )

• kootje

Bof jij even, ben vanmiddag even wat info op wezen halen.

Ik heb de volgende taxibedrijven voor je gevonden.

A Aero Burgod Taxi 0033(0)686242383

A Arcs Taxis 0033(0)662450688

AArthur Transport 0033(0)614182611

AGS Taxi 0033(0)479401100

Cosi Taxi 0033(0)633027517

CTS Taxi 0033(0)613616310

Will's Taxi 0033(0)615551551

Ik denk net als Jeannet dat je even moet bellen, normaliter staan er geen taxi's bij Arc 1600. Althans nog nooit gezien.

Alle bedrijven werken zowel in de zomer als de winter. Er staan geen plaatsen bij waar ze zitten, en waarom voor de eerste drie bedrijven een extra A staat is me ook niet duidelijk.

• Janneke

Die extra A is waarschijnlijk om te zorgen dat ze bovenaan de alfabetische lijst komen te staan in de telefoongids, gouden gids, etc.

Er zijn zelfs bedrijven die AAA voor hun bedrijfsnaam zetten om zo te verzekeren dat ze bovenaan staan.

• kootje

Aha, slimme jongens.

• atomic

Allemaal bedankt voor de tips.

Ik heb zojuist 4 taxi-bedrijven gebeld en kreeg eigenlijk elke keer hetzelfde antwoord.

Het kwam er op neer dat de taxi-bedrijven gestationeerd zijn in Bourg St Maurice. Daar vandaan brengen ze hun klanten die voornamelijk per trein aankomen naar bijvoorbeeld Les Arcs, Vallandry La Plagne etc… Indien ik een taxi zou bestellen voor het ritje Arc 1600 naar ons appartement in Arc 1800 zou ik ook de kilometers vanaf Bourg St Maurice moeten betalen. En dat is ook weer niet de bedoeling. Ik had dit ook al een beetje verwacht.

Alle bedrijven vertelden wel netjes dat er een gratis shuttle tussen Arc 1600 en 1800 rijdt. Dus nemen we die gewoon en beschouwen dan het klimmetje naar ons appartement maar als een goede warming up.

• kootje

Ik neem aan dat je bij het busstation van Les Villards uitstapt. Kun je niet beter bij de ronde parkeergarage uitstappen, dan loopt de weg langs het gebouw “A'guille grive” en ietwat naar beneden, of is dat soms langer.

• rene

Hoi,

De Fransen zetten A A of ABC taxi voor hun naam, zodat ze door de alphabetische rangorde bovenaan komen in de gouden gids en telefoonboek.

Gelukkig is er nu internet en spreken er steeds meer Engels. Heb je hulp nodig bij ski taxis reserveren mail me even!

Is je Engels goed? Kijk dan op