trein vanuit salzburg

• Janine

Hallo prikkers,

Voor een lang weekend skieen vliegen we naar Salzburg. vanuit daar willen we dan met de trein naar Zell am See, Heeft iemand hier ervaring mee.

Janine

• Oscar

Janine Schreef:

——————————————————-

> Voor een lang weekend skieen vliegen we naar

> Salzburg. vanuit daar willen we dan met de trein

> naar Zell am See, Heeft iemand hier ervaring mee.

> Janine

Hoi Janine,

ik wil je niet ontmoedigen, maar:

1. Salzburg is geen Schiphol (waar de trein onder de vertrekhal stopt). Te Salzburg moet je eerst met een bus naar het centraal station.

2. Op dit moment is Salzburg Hbf een grote bouwput.

3. Eenmaal daar aangekomen rijdt er inderdaad een trein naar Zell am See, maar die rijdt dan wel een omweg, namelijk via St. Johann im Pongau.

Vanaf de luchthaven rijdt ook een rechtstreekse bus naar Zell am See (lijn 260). Met een beetje geluk stopt die voor de deur van je acco.

Deze bus doet er ruim anderhalf uur over en rijdt slechts enkele keren per dag.

Voor hetzelfde gemak huur je ter plekke een auto en rijd je er in een klein uurtje naar toe. Via Lofer, dus zonder vignet.

groeten,

Oscar.

• sylv

via de db bahn site kan je route plannen!

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?ld=9647&seqnr=1&ident=nn.02244847.1294397804&rt=1&OK#focus

• Janine

Allebei bedankt, heb ik wat aan.

Zal het eens gaan uitzoeken.

Vlucht is al geboekt (89 retour, niet duur nietwaar)

• Helga

als het 89 euro is incl alle bagage (ski's en schoenen) is het niet duur. Heb wel eens gekeken bij transavia geloof ik. Leek heel goedkoop, maar kwam nog van alles bij qua kosten. Vlieg zelf met lufthansa, kunnen je ski's gratis mee. Retourtje 99 euro.

• Janine

Helga,

Mijn ski-uitrusting gaat, zoals het er nu uit ziet, met iemand mee die met de auto gaat. Zo niet, dan moet ik er inderdaad voor betalen. Ik zal huren dan ook zeker overwegen.

• Helga

oké dan is het uiteindelijk dus toch weer niet zo'n heel goedkoop kaartje, als die kosten over die 89 euro heenkomen :)

hopen maar dat ze in de auto meekunnen, scheelt toch weer.

• Herman

Ski uitrusting kost 20 euro per vlucht bij Transavia.

Wij vliegen de 20e/27e naar Salzburg en terug voor nog geen 100 euro heen en terug + 40 euro voor de skiset.

• bert

Oscar, de bus die rechtstreekse naar Zell am See (lijn 260) rijdt is dat de holiday schuttle?

• Janneke

Ik vind 140 euro in totaal nog altijd een heel redelijke prijs, maar toch, 100 euro voor de vlucht, 40 euro om je ski's mee te nemen… verhoudingsgewijs vind ik dat dan wel weer veel geld. Komt vervolgens nog een transfer bij (ik neem aan dat je niet in Salzburg blijft), zeg 20 euro, om op je bestemming te komen… al met al telt het wel op.