Hallo prikkers,
Voor een lang weekend skieen vliegen we naar Salzburg. vanuit daar willen we dan met de trein naar Zell am See, Heeft iemand hier ervaring mee.
Janine
Janine Schreef:
——————————————————-
> Voor een lang weekend skieen vliegen we naar
> Salzburg. vanuit daar willen we dan met de trein
> naar Zell am See, Heeft iemand hier ervaring mee.
> Janine
Hoi Janine,
ik wil je niet ontmoedigen, maar:
1. Salzburg is geen Schiphol (waar de trein onder de vertrekhal stopt). Te Salzburg moet je eerst met een bus naar het centraal station.
2. Op dit moment is Salzburg Hbf een grote bouwput.
3. Eenmaal daar aangekomen rijdt er inderdaad een trein naar Zell am See, maar die rijdt dan wel een omweg, namelijk via St. Johann im Pongau.
Vanaf de luchthaven rijdt ook een rechtstreekse bus naar Zell am See (lijn 260). Met een beetje geluk stopt die voor de deur van je acco.
Deze bus doet er ruim anderhalf uur over en rijdt slechts enkele keren per dag.
Voor hetzelfde gemak huur je ter plekke een auto en rijd je er in een klein uurtje naar toe. Via Lofer, dus zonder vignet.
groeten,
Oscar.
Ik vind 140 euro in totaal nog altijd een heel redelijke prijs, maar toch, 100 euro voor de vlucht, 40 euro om je ski's mee te nemen… verhoudingsgewijs vind ik dat dan wel weer veel geld. Komt vervolgens nog een transfer bij (ik neem aan dat je niet in Salzburg blijft), zeg 20 euro, om op je bestemming te komen… al met al telt het wel op.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?